Strategie využívané v Nákupních kampaních prostřednictvím porovnávačů cen

Název práce: Stratégie využívané v Nákupných kampaniach prostredníctvom porovnávačov cien
Autor(ka) práce: Hupka, Peter
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Kotraba, Kamil
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom tejto diplomovej práce je špecifikovanie stratégií využívaných v rámci Nákupov na trhu porovnávačov cien z pohľadu využitých typov kampaní a výberu sprostredkovateľského porovnávača cien najväčšími e-commerce inzerentmi v Českej republike a odporúčanie vhodných stratégií pre maximalizáciu výkonnosti kampaní a efektívnosti investícií do online výkonnostných kampaní v Nákupoch. Práca sa v teoretickej časti venuje vývoju trhu porovnávačov cien, špecifikovaniu rôznych druhov spolupráce a monetizácie služieb porovnávačov cien a definovaniu možností využitia kampaní v rámci Nákupov. Praktická časť vyhodnocuje konkrétne ponuky porovnávačov cien, vyhodnocuje prístup najväčších inzerentov v Českej republike pomocou dotazníkového prieskumu, analyzuje efekt zapojenia reklám Nákupy na online marketingový mix inzerenta a analyzuje efekt spustenia inteligentných kampaní na výkonnosť Nákupov. Z analýzy v tejto práci vyplynulo, že najvhodnejším výberom pre inzerenta na českom trhu je porovnávač cien Kvinono, najväčší inzerenti v Českej republike nevyužívajú inteligentné kampane v rámci stratégie v Nákupoch, implementácia nákupných kampaní má významný dopad na výkonnosť kampaní vo Vyhľadávaní a implementácia inteligentných kampaní prináša výrazný nárast výkonnosti vo všetkých sledovaných matrikách. Na tieto zistenia reaguje záverečná časť práce konkrétnymi odporúčaniami, ktoré pri implementácií do stratégie inzerenta povedú k zvýšeniu efektívnosti a výkonnosti kampaní v Nákupoch.
Klíčová slova: e-commerce; Google Nákupy; porovnávač cien
Název práce: Strategies used in Google Shopping by means of comparison shopping services
Autor(ka) práce: Hupka, Peter
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Kotraba, Kamil
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to specify the strategies used in Google Shopping on the market of price comparison in terms of types of campaigns and the selection of a partner for the Shopping by the largest e-commerce advertisers in the Czech Republic and recommend appropriate strategies to maximize campaign performance and investment efficiency in Shopping campaigns. The theoretical part of the thesis deals with the development of the market of price comparison, specifies various types of cooperation and monetization of price comparator services and defines the possibilities of using various types of campaigns within Shopping. The practical part evaluates specific offers of Comparison shopping service partners, evaluates the approach of the largest advertisers in the Czech Republic by analysing distributed questionnaire, analyzes the effect of implementation of Shopping ads on the advertiser's online marketing mix and analyzes the effect of launching Smart Shopping campaigns on performance of Shopping as a source of traffic. The findings are that the most suitable choice for an advertiser on the Czech market is the Comparison shopping service provider Kvinono, the largest advertisers in the Czech Republic do not use Smart campaigns as part of their Shopping strategy, the implementation of Shopping campaigns has a significant impact on Search campaign performance and the implementation of Smart shopping campaigns recorder significant increase of all monitored performance metrics. The final part of the work responds to these findings with specific recommendations that will lead to an increase in the effectiveness and efficiency of campaigns in Shopping.
Klíčová slova: Google Shopping; price comparison; e-commerce
Název práce: Strategie využívané v Nákupních kampaních prostřednictvím porovnávačů cen
Autor(ka) práce: Hupka, Peter
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Kotraba, Kamil
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem této práce je specifikování strategií využívaných v rámci Nákupů na trhu porovnávačů cen z pohledu využitých typů kampaní a výběru zprostředkujícího porovnávače cen největšími e-commerce inzerenty v České republice, a doporučení vhodných strategií pro maximalizaci výkonnosti kampaní a efektivnosti investic do online výkonnostních kampaní v Nákupech. Práce se v teoretické části věnuje vývoji trhu porovnávačů cen, specifikování různých druhů spolupráce a monetizace služeb porovnávačů cen a definování možností využití kampaní v rámci Nákupů. Praktická část vyhodnocuje konkrétní nabídky porovnávačů, vyhodnocuje přístup největších inzerentů v České republice pomocí dotazníkového průzkumu, analyzuje efekt zapojení reklam Nákupů na online marketingový mix inzerenta a analyzuje efekt spuštění inteligentních kampaní na výkonnost Nákupů. Z analýzy v této práci vyplynulo, že nejvhodnějším výběrem pro inzerenta na českém trhu je srovnávač cen Kvinono, největší inzerenti v České republice nevyužívají inteligentní kampaně v rámci strategie v Nákupech, implementace nákupních kampaní má významný dopad na výkonnost kampaní ve Vyhledávání a implementace inteligentních kampaní přináší výrazný nárůst výkonnosti ve všech sledovaných metrikách. Na tato zjištění reaguje závěrečná část práce konkrétními doporučeními, která při implementaci do strategie inzerenta povedou ke zvýšení účinnosti a výkonnosti kampaní v Nákupech.
Klíčová slova: Google Nákupy; porovnávače cen; e-commerce

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 10. 2018
Datum podání práce: 15. 12. 2020
Datum obhajoby: 26. 1. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67320/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: