Vliv Covidu-19 na chování spotřebitelů v České republice

Název práce: Influence of Covid-19 on Consumers’ Behavior in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Saikat, Md Abu Taleb
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kottika, Efthymia
Oponenti práce: Karlíček, Miroslav
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The goal of this paper was to understand the consumers’ behavior change in the Czech Republic during the Covid-19 pandemic. Therefore, a series of in-depth interviews were conducted among the Czech nationals that are currently residing in the Czech Republic. Qualitative research methods were applied in order to analyze the data from the in-depth interviews. The findings suggest that Czech consumers’ perception towards current in-store shopping condition is negative and most consumers are likely to shop online. Even for grocery shopping, online shops became preferred channel for most consumers. Besides, consumers tend to focus on higher quality products and healthy food options. Although, concerns for economy was common among all demographic, motivation to save found to be higher among the women. Finally, the ethnocentric behavior is influenced heavily by the current economic situation.
Klíčová slova: Covid-19; Czech Republic; Pandemic; Consumer Habits; Crisis; Consumer Behavior
Název práce: Vliv Covidu-19 na chování spotřebitelů v České republice
Autor(ka) práce: Saikat, Md Abu Taleb
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kottika, Efthymia
Oponenti práce: Karlíček, Miroslav
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Cílem této práce je porozumět změnám v chování spotřebitelů v České republice během pandemie Covidu-19. Za tímto účelem proběhlo hodně detailních rozhovorů s českými občany, kteří v současné chvíli pobývají v České republice. Při analýze dat získaných z detailních rozhovorů byly použity metody kvalitativního výzkumu. Na základě nich bylo zjištěno, že mají čeští spotřebitelé v současné době k nakupování v kamenných obchodech negativní postoj a většina spotřebitelů spíše nakupuje online. Dokonce se v současné době staly online obchody pro většinu spotřebitelů preferovanou volbou i při nákupu základních potravin. Navíc se u spotřebitelů začíná projevovat tendence soustředit se na kvalitnější výrobky a zdravé potraviny. Ačkoli se obavy o ekonomiku běžně vyskytovaly u všech demografických skupin, větší motivace vytvářet úspory byla u žen. Konečně můžeme shrnout, že je etnocentrické chování silně ovlivněno současnou ekonomickou situací.
Klíčová slova: Česká republika; Chování spotřebitelů; Covid-19; Zvyky spotřebitelů; Krize; Pandemie

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Business Administration/Corporate Finance and Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 6. 2020
Datum podání práce: 16. 12. 2020
Datum obhajoby: 4. 2. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/75181/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: