Identifikace jedince s organizační kulturou

Název práce: Identifikace jedince s organizační kulturou
Autor(ka) práce: Urbanová, Veronika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Hiršová, Miloslava
Oponenti práce: Míková, Irena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem bakalářské práce je zjistit osobní hodnoty zaměstnanců společnosti Weleda a identifikaci zaměstnanců s hodnotami společnosti Weleda v rámci Corporate Culture. Následně je zkoumán vztah mezi mírou identifikace s organizační kulturou a shodou osobních hodnot s hodnotami organizace v rámci Corporate Culture. Zkoumání osobních hodnot probíhá dle hodnotových typů S. H. Schwartze. Data jsou získána dotazníkem, který tvoří vlastní část a část vytvořená dle Schwartzova dotazníku hod-notových portrétů uvedeného ve studii Blanky Řehákové. Respondenti odpovídají, na-kolik považují jednotlivé osobní hodnoty a hodnoty společnosti Weleda za důležité. Následně je provedena analýza hodnot, stanoveny průměry míry důležitosti osobních hodnot a hodnot organizace a také korelační analýza. Nejdůležitější osobní hodnoty jsou dle respondentů hodnoty Univerzalismus, Bezpečnost, Benevolita a Samostatnost. Jako nejdůležitější organizační hodnoty respondenti určili Vysoké normy, Partnerství, Spravedlivé zacházení, Kulturní rozmanitost a Kvalita. Následná korelační analýza poukázala na možné spojitosti mezi hodnotami společnosti a osobními hodnotami Univerzalismus, Benevolence a Požitkářství.
Klíčová slova: Identifikace; Portrait Value Questionnaire; Corporate Culture; Organizační kultura
Název práce: Identification of individuals with the organizational culture
Autor(ka) práce: Urbanová, Veronika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Hiršová, Miloslava
Oponenti práce: Míková, Irena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the bachelor thesis is to find out the personal values of Weleda employees and identifying employees with Weleda's values within Corporate Culture. Subsequently, the relationship between the degree of identification and the organizational culture is examined and the conformity of personal values with the values of the organization within the Corporate Culture. The examination of personal values is carried out according to the value types of S. H. Schwartz. The data are obtained by a questionnaire, which forms its own part and a part created according to Schwartz's questionnaire of value portraits given in the study by Blanka Řeháková. Respondents answer how important they consider individual personal values and Weleda's values to be. Subsequently, an analysis of values is performed, averages of the degree of importance of personal values and values of the organization are determined, as well as a correlation analysis. According to the respondents, the most important personal values are Universalism, Security, Benevolita and Independence. Respondents identified High Standards, Partnership, Fair Treatment, Cultural Diversity as the most important organizational values and Quality. The subsequent correlation analysis pointed to possible connections between the values of society and the personal values of Universalism, Benevolence and Indulgence.
Klíčová slova: Organizational culture; Identification; Portrait Value Questionnaire; Corporate Culture

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 4. 2016
Datum podání práce: 17. 12. 2020
Datum obhajoby: 25. 1. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57410/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: