Stravovací služby na farmářských trzích v Praze a Bruselu

Název práce: Stravovací služby na farmářských trzích v Praze a Bruselu
Autor(ka) práce: Buzková, Tereza
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Bejdáková, Blanka
Oponenti práce: Vaníček, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá stravovacími službami na farmářských trzích v Praze a Bruselu. V posledních letech se stávají farmářské trhy stále populárnější. Velké množství návštěvníků navštěvuje tyto trhy ze zájmu o nákup potravin, u kterých je garantovaná lokální produkce. Kombinace zdravého životního stylu, tedy konzumace potravin bez přidaných chemických látek a udržitelný způsob výroby, prodeje a distribuce potravin je pro obyvatele čím dál důležitější. Legislativa pro samotné organizátory trhů a farmáře je složitější a hygienické požadavky jsou poslední dobou vyšší, především kvůli výskytu nemoci Covid-19. Je důležité znát samotný názor z pohledu návštěvníků farmářských trhů. Z tohoto důvodu byl výzkum zaměřen na návštěvníky vybraných farmářských trhů v hlavních městech ČR a Belgie, farmářských trhů na Náplavce a farmářských trhů Marché de Flagey. Farmářské trhy na Náplavce jsou populárnější než Marché de Flagey v Bruselu. Trhy jsou místem pro setkání s přáteli a rodinou. Pro propagaci trhů je velmi důležitá vhodně zvolená marketingová strategie, je nutná propagace na webových stránkách, sociálních sítích. Je nutné přesvědčit spotřebitele, že nákupem podpoří farmáře a udržitelný rozvoj. Nabídka na farmářských trzích je považována za dostatečnou. Přesto by si zákazníci farmářských trhů na Náplavce přáli rozšířit nabídku o starší tradiční české pokrmy a nové pokrmy, které neznají. Návštěvníci trhů Marché de Flagey by uvítali nabídku pokrmů a nápojů z jiných států, která by ale nadále zahrnovala výrobu z lokálních produktů. Potvrzuje se, že místa ke stravování na obou trzích oproti kvantitě návštěvníků jsou nedostatečná. Dodržování hygienických pravidel je velmi důležité a je stále nutné na určitých úsecích zapracovat. Situace v průběhu pandemie se liší odlišnými nařízeními obou států. Podpora farmářů v období pandemie od března roku 2020 je v Belgii ze strany státu větší a méně komplikovanější. Bohužel nastavená pravidla v ČR se dají stěží dodržet a trhy jsou těmito restrikcemi omezeny. Stát rovněž tyto podnikatele k opětovnému zahájení činnosti nepodporuje. Výsledky obou výzkumů byly na závěr poskytnuty organizátorům farmářských trhů a samotným farmářům, aby se mohli inspirovat nejen svými výsledky, ale i zahraničními, a tím zlepšit úroveň stravovacích služeb na farmářských trzích.
Klíčová slova: Stravovací služby; Farmářské trhy; Udržitelný rozvoj
Název práce: Catering services at Farmer's markets in Prague and Brussels
Autor(ka) práce: Buzková, Tereza
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Bejdáková, Blanka
Oponenti práce: Vaníček, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor's thesis analyzes catering services at farmers' markets in Prague and Brussels. In recent years, farmers' markets have become increasingly popular. A large number of visitors visit these markets for interest or to buy food with local production guaranteed. The combination of a healthy lifestyle, food consumption without added chemicals, and a sustainable way of producing, selling, and distributing food, is for the population becoming increasingly important. Legislative procedures for market operators and farmers are complex, and hygienic requirements have been rising recently, mainly due to the presence of Covid-19. It is important to be aware of the opinion and the point of view of visitors of farmers' markets themselves. Therefore, the research was focused on visitors of selected farmers' markets in capital cities of the Czech Republic and Belgium, the Farmer's market at Náplavka, and the Farmer's market called Marché de Flagey. The Farmer's market at Náplavka in Prague is more popular than the Marché de Flagey in Brussels. Both markets are creating a convenient place for meeting with family or friends. An appropriately chosen marketing strategy is essential for market promotion; the promotion is significant on websites and social networks. Consumers need to be convinced that shopping at farmer's markets supports local farmers and sustainable development. The offer at farmers' markets is considered to be sufficient. Nevertheless, customers of the Farmer's market at Náplavka would like to expand the offer of older traditional Czech dishes and new dishes which they do not know yet. Visitors of the Marché de Flagey would welcome food and drinks from other countries, which would still include production from local farmer's products. In comparison with the number of visitors, it is confirmed that eating place is for visitors insufficient. Observance of hygienic rules is vital and still is necessary that this issue would be improved. The situation during a pandemic, since March 2020, is dissimilar in both states by different regulations. The support of farmers in Belgium is higher and less complicated. Unfortunately, the rules set in the Czech Republic are difficult to meet, and restrictions limit markets. Furthermore, the state does not support these entrepreneurs with restarting their business activities. In the end, the results of both types of research were provided to the organizers of farmers' markets and the farmers themselves so that organizers and farmers could be inspired not only by their results but also by foreign ones.
Klíčová slova: Catering services; Farmers´ markets; Sustainable development

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 10. 2020
Datum podání práce: 15. 4. 2021
Datum obhajoby: 21. 5. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74457/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: