Apel strachu v reklamě

Název práce: Apel strachu v reklamě
Autor(ka) práce: Lejčková, Aneta
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Šimůnek, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá problematikou emocionálních apelů, především apelu strachu, jakožto marketingového nástroje využívaného v pro-enviromentálních kampaních. V teoretické části bakalářské práce představuji pojmy emoce, strach a jejich využí-vání v reklamě, dále se blíže věnuji sociální reklamě, využitím strachových apelů v pro-environmentálních kampaních a jejich vlivem na změnu chování spotřebitele. V metodické části představuji metodický aparát, kterým je polostrukturovaný roz-hovor, nastiňuji průběh výzkumu a představuji vzorek respondentů. Dále přibližuji jednotlivé kampaně, které budu respondentům prezentovat. V rámci výzkumu se zaměřím především na pocity reakce a změnu chování respondentů. V praktické části práce budu interpretovat a diskutovat výsledky výzkumu.
Klíčová slova: sociální reklama; chování spotřebitelů; emocionální apely; pro-environmentální kampaň; životní prostředí
Název práce: Fear appeals in advertising
Autor(ka) práce: Lejčková, Aneta
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Šimůnek, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This work deals with the issue of emotional appeals, especially the appeal of fear, as a marketing tool used in pro-environmental campaigns. In the theoretical part of this bachelor's thesis I introduce the concepts of emotions, fear and their use in advertising, I also focus on social advertising, the use of fear appeals in pro-environmental campaigns and their impact on changing consumer behavior. In the methodological part, I present the methodological apparatus, which is a semi-structured interview, I outline the course of research and I present a sample of respondents. I also present the individual campaigns that are used for the research. In the research I will focus mainly on the feelings, reactions and changes in the behavior of respondents. In the practical part of the work I will interpret and discuss the results of research.
Klíčová slova: pro-environmental campaign; social advertising; consumer behavior; environment; emotional appeals

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 10. 2020
Datum podání práce: 25. 4. 2021
Datum obhajoby: 16. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74641/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: