Porovnání generace X a Y z hlediska změn preferencí cestovatelů

Název práce: Porovnání generace X a Y z hlediska změn preferencí cestovatelů
Autor(ka) práce: Mošnerová, Zuzana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Závodná, Lucie Sára
Oponenti práce: Dvořák, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá porovnáním cestovatelského chování osob z generace X a Y. Cílem je zjistit hlavní preference těchto cestovatelů a dále vymezit mezigenerační rozdíly. Práce je rozdělena na literární rešerši a část praktickou. Na základě literární rešerše byl zkoumán popis a charakteristika jednotlivých generací, včetně cestovatelských a spotřebitelských návyků. Součástí je i vymezení zkoumaných generací v kontextu s populací České republiky. Praktická část zahrnuje metodiku, kde byly nejprve stanoveny výzkumné otázky a hypotézy. Stěžejní částí je vlastní výzkum, který byl proveden na základě dotazníkového šetření. Tato část také obsahuje statistické vyhodnocení a shrnutí výsledků. Závěrem jsou interpretovány možné návrhy pro trh cestovního ruchu.
Klíčová slova: Generace X; Generace Y; Cestovní ruch; Spotřebitelské chování
Název práce: The comparison of generations X and Y in terms of changes in travelers' preferences
Autor(ka) práce: Mošnerová, Zuzana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Závodná, Lucie Sára
Oponenti práce: Dvořák, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This work deals with the comparison of travel behavior of people from generation X and Y. The aim is to find out the main preferences of these travelers and further define the intergenerational differences. The thesis is divided into literary research and practical part. In the literary research part, the description and characteristics of individual generations were examined, including travel and consumer habits. It also includes delimitation of the studied generations in the context of the population of the Czech Republic. The practical part includes a methodology, where research questions and hypotheses were first determined. The main part is my own research, which was carried out on the basis of a questionnaire survey. This part also includes a statistical evaluation and summary of the results. At the end of my thesis, possible proposals for the tourism market are interpreted.
Klíčová slova: Generation X; Generation Y; Tourism; Consumer behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 10. 2020
Datum podání práce: 25. 4. 2021
Datum obhajoby: 21. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74484/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: