Společenská odpovědnost firem v letecké dopravě a její vliv na nákupní rozhodování spotřebitele

Název práce: Společenská odpovědnost firem v letecké dopravě a její vliv na nákupní rozhodování spotřebitele
Autor(ka) práce: Svitáková, Jolana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Musil, Martin
Oponenti práce: Dvořák, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti, konkrétně jejím vlivem na nákupní chování spotřebitele v oblasti letecké dopravy. Cílem této práce je zhodnotit podoby a naplňování CSR aktivit vybraných leteckých společností a zkoumat vliv těchto aktivit na nákupní rozhodování spotřebitele. Na základě zjištění je následně předloženo několik manažerských doporučení, jak společenskou odpovědnost lépe komunikovat a jak pomocí CSR aktivit posílit konkurenceschopnost podniku. V první části této práce je zpracován teoretický základ pro výzkumné části, kdy samostatná kapitola je věnována společenské odpovědnosti v letecké dopravě. V praktické části je nejdříve analyzován koncept společenské odpovědnosti u vybraných leteckých společností a následně je vyhodnoceno vlastní dotazníkové šetření, které mapuje postavení společenské odpovědnosti v letecké dopravě, jakožto kritéria nákupního rozhodnutí spotřebitele.
Klíčová slova: Společenská odpovědnost; Corporate Social Responsibility; udržitelnost; letecká doprava; nákupní chování spotřebitele
Název práce: Corporate social responsibility in aviation industry and its influence on consumer purchasing behaviour
Autor(ka) práce: Svitáková, Jolana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Musil, Martin
Oponenti práce: Dvořák, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with the topic of corporate social responsibility (CSR), specifically with the influence on consumer purchasing behaviour in the field of aviation industry. The aim of this diploma thesis is to evaluate the forms and fulfillment of CSR activities of selected airlines and to examine the impact of these activities on consumer purchasing decisions. Based on the findings, several managerial recommendations are subsequently presented on how to better communicate social responsibility and how to strengthen the company's competitiveness through CSR activities. The first part of this work deals with the theoretical basis for the research part, where a separate chapter deals with corporate social responsibility in aviation industry. The practical part first analyzes the concept of social responsibility of selected airlines and then evaluates its own questionnaire survey, which maps the position of social responsibility in the aviation industry, as a criterion for consumer purchasing decisions.
Klíčová slova: air transport; Social responsibility; sustainability; Corporate Social Responsibility; consumer purchasing behaviour

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 3. 2020
Datum podání práce: 25. 4. 2021
Datum obhajoby: 8. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73040/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: