Role sociálních sítí v nákupním rozhodování generace Y při výběru kavárny

Název práce: Role sociálních sítí v nákupním rozhodování generace Y při výběru kavárny
Autor(ka) práce: Špalková, Tereza
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá sociálními sítěmi a jejich rolí v nákupním rozhodování generace Y při výběru kavárny. Teoretická část se nejprve soustředí na charakteristiku generace Y. Druhá kapitola popisuje nákupní rozhodování spotřebitele včetně zobrazení role sociálních sítí v rozhodovacím procesu spotřebitele. Třetí kapitola se zaměřuje na kavárenství a faktory, které spotřebitel zvažuje při výběru kavárny či její opětovné návštěvě. Praktická část se týká online dotazníkového šetření, které bylo zvoleno jako metoda pro dosažení stanovených cílů. Hlavním cílem je vyhodnotit, jakou roli hrají sociální sítě v nákupním rozhodování spotřebitelů z řad generace Y při výběru kavárny. Dílčím cílem je vyzkoumat, jaké další faktory jsou pro spotřebitele při výběru kavárny důležité. Z dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 128 respondentů generace Y vyplynulo, že mileniálové používají sociální sítě především ve fázi hledání informací a rozpoznání problému. Jako nejdůležitější faktor při výběru kavárny se pro generaci Y ukázalo prostředí kavárny, naopak jako nejméně podstatná byla ohodnocena dostupnost fair trade kávy v kavárně.
Klíčová slova: generace Y; nákupní rozhodování; kavárenství; kavárny; sociální sítě
Název práce: Role of Social Networks in Purchase Decision Making of Generation Y in Selection of Cafés
Autor(ka) práce: Špalková, Tereza
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis deals with social networks and their role in purchase decision making of generation Y in selection of cafés. Firstly, the theoretical part describes characteristics of generation Y. The second chapter defines purchase decision making of consumers including the description of the role of social networks in a consumer decision-making process. The third chapter focuses on the coffee industry and factors that consumers consider when selecting a café or re-visiting a café. The practical part contains an online questionnaire survey, which was chosen as a method to achieve set goals of the thesis. The main objective of this work is to evaluate the role of social networks in purchase decision making of generation Y in selection of cafés. The partial goal of this study is to determine factors which are important for customers in selection of cafés. The questionnaire survey, which was filled in by 128 respondents, shows that millennials use social networks in phases of searching for information and recognizing the problem. The most important factor in selection of café for millennials turned out to be an ambience of a café. On the contrary the availability of fair-trade coffee was evaluated as the least significant factor for generation Y.
Klíčová slova: Purchase Decision Making; Generation Y; Coffee Industry; Social Networks; Cafés

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 9. 2020
Datum podání práce: 27. 4. 2021
Datum obhajoby: 25. 5. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73958/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: