Obchodní strategie poskytovatele ubytování na evropském trhu a jeho reakce na COVID-19

Název práce: Business Strategy of an Acommodation Provider in European Market and its Response to Covid-19
Autor(ka) práce: Tereshchenko, Kyryl
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Halík, Jaroslav
Oponenti práce: Štěrbová, Ludmila
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The aim of this work is to carry out analysis of the business strategy of an accommodation provider in the European market, which is based on external and internal environment of a company that operates as a rental property manager. Basic theoretical background regarding business strategy and tools for its analysis are introduced in the theoretical part and then are implemented in the practical part. External environment is analyzed by doing PEST analysis and by using Porter`s five forces model. Internal environment of the firm is analyzed by applying Balanced Scorecard, which makes a detailed overview of internal processes within the company. Another goal of the work is to demonstrate the activities, which the analyzed firm has implemented in response to COVID-19 and to evaluate their effectiveness. The interview with the country director of the firm is presented in the work in order to elaborate on strategic decisions the company`s management made in order to sustain the impact of the horrific pandemic.
Klíčová slova: Balanced Scorecard; Porter`s five forces model; Business Strategy; PEST
Název práce: Obchodní strategie poskytovatele ubytování na evropském trhu a jeho reakce na COVID-19
Autor(ka) práce: Tereshchenko, Kyryl
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Halík, Jaroslav
Oponenti práce: Štěrbová, Ludmila
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Cílem této práce je provést analýzu obchodní strategie jednoho z poskytovatelů ubytování na evropském trhu. Analýza je založena na externím a interním prostředí společnosti, která působí jako správce pronájmu nemovitostí. V teoretické části jsou představeny základní teoretické principy i nástroje týkající se obchodní strategie, které jsou následně implementovány v praktické části. Externí prostředí je analyzováno pomocí PEST analýzy a pomocí Porterova modelu pěti sil. Interní prostředí firmy je analyzováno pomocí BSC (systému vyvážených ukazatelů výkonnosti podniku), který poskytuje podrobný přehled interních procesů ve společnosti. Dalším cílem práce je ukázat strategie, které analyzovaná firma implementovala v reakci na COVID-19, a vyhodnotit jejich účinnost. V práci je obsažen rozhovor s ředitelem firmy za účelem rozpracování strategických rozhodnutí, které vedení společnosti učinilo za účelem zabránění větších dopadu hrozné pandemie.
Klíčová slova: Balanced Scorecard; Obchodní strategie; PEST; Porterův model pěti sil

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 9. 2020
Datum podání práce: 28. 4. 2021
Datum obhajoby: 11. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73964/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: