Zvyšování tržního podílu automobilových společností v zemích BRICS

Název práce: Zvyšování tržního podílu automobilových společností v zemích BRICS
Autor(ka) práce: Šibravová, Kristýna
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Bolotov, Ilya
Oponenti práce: Neumannová, Pavla
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá automobilovým průmyslem v zemích BRICS. Cílem práce je představit postavení zemí BRICS k automobilovému průmyslu a zhodnotit, jaký význam má pro automobilové společnosti zvyšování jejich tržního podílu v těchto zemích. Dílčím cílem je uvést možnosti, kterých by automobilové společnosti mohly využít pro zvýšení svého tržního podílu v zemích BRICS. Výzkumná otázka práce zní: Je pro automobilové společnosti důležité zvyšovat jejich tržní podíly v zemích BRICS a existují možnosti, jak zde tyto podíly zvýšit? Pro naplnění cíle a zodpovězení výzkumné otázky bakalářské práce jsou v prvé řadě analyzovány a porovnávány přístupy jednotlivých zemí BRICS k automobilovému průmyslu a dále jejich míra zapojení v rámci tohoto odvětví. V druhé řadě je provedena SWOT analýza společnosti Škoda Auto a.s. při jejím působení na indickém trhu. Práce poukazuje na stále trvající vysokou důležitost zemí BRICS pro automobilové společnosti a díky použitým metodám přináší výčet existujících možností, jak by automobilové společnosti mohly na těchto specifických trzích zemí BRICS své tržní podíly zvýšit.
Klíčová slova: rozvojové země ; BRICS; automobilový průmysl; tržní podíl; Škoda Auto a.s.; elektromobilita
Název práce: Increasing the market share of automotive companies in BRICS countries
Autor(ka) práce: Šibravová, Kristýna
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Bolotov, Ilya
Oponenti práce: Neumannová, Pavla
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the automotive industry in BRICS countries. The purpose of this thesis is to present the position of BRICS countries within the automotive industry and to evaluate the importance for automotive companies of increasing their market shares in these countries. The sub-objective is to indicate the possibilities that car companies could use to increase their market share in BRICS countries. The research question of the thesis is: Is it important for car companies to increase their market shares in BRICS countries and are there any possibilities to increase these shares? In order to fulfill the aim of the bachelor's thesis and to answer the research question, approaches of individual BRICS countries to the automotive industry and their degree of involvement within the industry are analyzed and compared. Secondly, a SWOT analysis of the company Skoda Auto a.s. within its operation in the Indian market is presented. The thesis points to the continuing high importance of BRICS countries for automotive companies and, thanks to used methods, provides a list of existing possibilities of increasing the market share of automotive companies in BRICS countries.
Klíčová slova: developing countries ; automotive industry; electromobility ; Skoda Auto a.s.; BRICS; market share

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních ekonomických vztahů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 5. 2020
Datum podání práce: 28. 4. 2021
Datum obhajoby: 2. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73446/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: