Marketingová strategie značky Gaggenau na trhu

Název práce: Marketingová strategie značky Gaggenau na trhu
Autor(ka) práce: Brázda, Robin
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Olšanová, Květa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem této bakalářské práce je marketingová strategie značky Gaggenau na trhu. Cílem práce je formulovat doporučení vedoucí ke zlepšení prezentace značky a povědomí o značce. Práce se nejprve zabývá marketingem luxusních výrobků, kde je pojednáváno o luxusu a luxusním marketingu. V části luxusu je nastíněno bližší seznámení se s pojmem samotným i jeho relativitou a subjektivitou a také historií a vývojem. V oddílu luxusního marketingu jsou popsány rozdíly mezi marketingem luxusních a normálních značek, luxusním a normálním produktem a také jsou v této části popsány činnosti luxusních značek v dobách Covidu – 19. Pro vytvoření této kapitoly bylo použito výzkumných metod studia a rešerše odborné literatury. V kapitole marketingu značky Gaggenau je nejprve představena značka samotná, její historie a produkty. Dále byla zpracována situační analýza za využití analýzy 5 C, kde je popsáno makroekonomické prostředí, značka, konkurence, spolupracující firmy a osoby a také zákazníci. Dále byla vypracována SWOT analýza, která je zaměřena na silné a slabé stránky značky, stejně jako na příležitosti a hrozby. Díky vypracovaným analýzám bylo možné sestavit návrhy a doporučení pro značku. Pro vytvoření této části práce byly prostudovány firemní materiály, související články, brožury a produktové katalogy, bylo provedeno pozorování v showroomu značky i u obchodních partnerů a byly uskutečněny rozhovory s obchodními partnery i se zákazníky. Za silné stránky značky Gaggenau byly identifikovány aspekty, kterými jsou například exkluzivita značky, její tradice, showroom a kvalita a úroveň služeb. Ovšem mezi slabé stránky byla zařazena vysoká cena spotřebičů dále nízké povědomí o značce a také katalogy a webové stránky v anglickém jazyce. Pozorování ukázalo, že jak komunikace v showroomu značky, tak komunikace u obchodních partnerů je na dobré úrovni. Je to způsobeno zejména tím, že značka má s partnery uzavřeny dohody o tom, jak by měli její spotřebiče prezentovat. Produktové katalogy či brožury byly většinou volně umístěny v showroomu nebo byly poskytnuty na požádání. Personál byl v navštívených showroomech řádně vyškolen a ochoten prezentovat či poskytnout informace o spotřebičích. Z rozhovorů s obchodními partnery vyplynulo, že si váží spolupráce se značkou a cení si její exkluzivity. Rozhovory s klienty ukázaly, že se se značkou neseznámili přímo, a to v jejím showroomu ale spíše skrze doporučení od známých, architekta nebo personálu v kuchyňském studiu. Také bylo zjištěno, že daná doporučení mají velkou váhu při rozhodování o výběru značky. Zákazník se totiž nejprve zaměří na doporučenou značku a pokud mu vyhovuje, tak už se po dalších neohlíží. V práci byly následně popsány návrhy a doporučení pro značku, kde bylo zmíněno například to, že by bylo vhodné využít silnou tradici značky a to tak, že by byl odkaz na ní přítomen i v showroomech obchodních partnerů. Zákazníkovi by tak bylo jasnější, jaký je profil značky. Možností, jak dosáhnout vyššího prodeje je zřízení přímého prodeje značky. Přeci jen její showroom k tomu nabízí výborný základ. Zákazník by si prošel příběhem firmy, daný spotřebič by mu byl odborně představen a následně i prodán. Překlad katalogů a webových stránek do českého jazyka je další prostor, kde by se značka mohla zlepšit. Stejně jako by mohla své prodeje podpořit zřízením oficiálního e-shopu, které jsou v současné době ceněny. Gaggenau by se také mohlo zaměřit na rozšíření sítě svých obchodních partnerů, a to konkrétně vyhledat partnery v dalších městech ČR. Značka by tak měla blíže k potenciálním zákazníkům. Bylo by také vhodné dále udržovat a rozvíjet vztahy s kuchaři a architekty. Ti jsou také důležití mimo jiné z hlediska zmíněných doporučení zákazníkům. V době pandemie, kdy byl showroom značky uzavřen, by bylo výhodné zřídit virtuální prohlídku s prezentací či předvedením produktů. Značka by si tak mohla udržet vztahy se zákazníky i přes uzavřený showroom.
Klíčová slova: Luxus; Luxusní produkt; Luxusní marketing; Luxusní značka
Název práce: Marketing strategy of the brand Gaggenau on the market
Autor(ka) práce: Brázda, Robin
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Olšanová, Květa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The topic of this bachelor thesis is the marketing strategy of the brand Gaggenau on the market. The main aim of the thesis is to formulate recommendations leading to improving the presentation of the brand and brand awareness. The thesis first deals with the marketing of luxury goods where are discussed luxury and luxury marketing. This part is outlined as a closer explanation of the term luxury, its relativity and subjectivity and its history and development. In the section of luxury marketing are described differences between the marketing of luxury brands and common brands, luxury goods and ordinary goods and in this part are also described activities of luxury brands in the period of Covid – 19. For the creation of this chapter were used research methods of study and research of specialized literature. In the chapter marketing of the brand was first introduced the brand itself, her history, and products. Then there was formed the situation analysis with the use of 5 C analysis where are described the climate, company, competition, collaborators, and customers. Then there was formed SWOT analysis which is focused on strengths, weaknesses, opportunities, and threats of the brand. For the creation of this part of the thesis were studied firm´s materials, related articles, brochures, and product catalogues. Then was performed an observation in the showroom of the brand and the showroom of the business partners and were executed dialogues with the business partners and customers. The strengths of the brand were identified as the exclusivity of the brand, her tradition, showroom and quality and the level of the services. On the other hand, the weaknesses were described as high price of the products, low brand awareness and product catalogues and website in English. The observation showed that communication in the showroom of the brand and the showrooms of the business partners is on a good level. It is caused because of that the brand has with the partners closed deals about how they should present the products. The product catalogues or brochures were mostly placed free in the showroom or were provided on request. The personnel were in the visited showrooms properly trained and willing to present or provide information about products. From the dialogues with the business partners emerged that they appreciate the cooperation with the brand and value her exclusivity. The dialogues with the customers showed that they mostly did not meet with the brand directly in her showroom but through the recommendation of their friends, architect, or personnel in the kitchen studio. It was also found out that the recommendations play a big role in the decision-making process. It is because of that the customer first focuses on the recommended brand and he does not look after other brands if the recommended one suits him. In the thesis were subsequently described suggestions and recommendations. There was mentioned that it would be appropriate to utilize the strong tradition of the brand. It can be done by the presence of the brand´s legacy in the showrooms of the business partners. Then it would be clearer to the customer what is the profile of the brand. The possibility how to reach a higher sale is the establishment of the direct selling of her products. The showroom of the brand offers the perfect ground for that. The customer would go through the story of the brand, a concrete product would be introduced to him and then also sold. Translation of the catalogues and websites to Czech present another room for improvement. Sales of the company could be improved by the founding of the official e-shop. Gaggenau could also focus on the expansion of their business partners to other towns in the Czech Republic. The brand would be then closer to the potential customers. It would be convenient to maintain and develop relationships with cooks and architects. They are also important from the point of view of recommendations to the customers. In the period of the pandemic when was the brand´s showroom closed it would be beneficial to establish a virtual visit with the presentation or demonstration of the products. The brand could maintain the relationship with the customers even though there is a closed showroom.
Klíčová slova: Luxury; Luxury marketing; Luxury brand; Luxury product

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 9. 2020
Datum podání práce: 29. 4. 2021
Datum obhajoby: 8. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74279/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: