Expanze ve formě výstavby továrních měst jako nástroj corporate diplomacy: případová studie firmy Baťa v letech 1928–1939

Název práce: Expanze ve formě výstavby továrních měst jako nástroj corporate diplomacy: případová studie firmy Baťa v letech 1928–1939
Autor(ka) práce: Chupík, Vojtěch
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Druláková, Radka
Oponenti práce: Zemanová, Štěpánka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá expanzí firmy Baťa do Jugoslávie, Švýcarska a na Slovensko v letech 1928-1939. Tato expanze je zkoumána z pohledu corporate diplomacy, která si klade za cíl budovat a udržovat pozitivní vztahy se stakeholdery. Cílem práce je nalézt ve firemním jednání prvky corporate diplomacy a celkově zhodnotit expanzi koncernu Baťa ve vztahu k jednotlivým skupinám stakeholderů. Cílem je také nalézt příklady dobré i špatné praxe firmy Baťa, kterými může být výzkum corporate diplomacy obohacen. Výsledkem práce je zjištění, že koncern Baťa měl nejlepší vztahy se zákazníky a zaměstnanci, nejhorší s konkurencí. Ve vztazích s těmito skupinami využíval širokou paletu prvků corporate diplomacy, mezi nimiž vyčnívalo využívání sítě místních spojenců. Příkladem dobré praxe je zavedení firemního vzdělávání a vybudování v zaměstnancích pocitu loajálnosti k firmě. Příkladem špatné praxe je korupční jednání, pragmatičnost a uzavření firmy sama do sebe.
Klíčová slova: firma Baťa; stakeholder; tovární města; corporate diplomacy
Název práce: The Expansion in the Form of Construction of Company Towns as a Tool of Corporate Diplomacy: Case Study of Baťa Company in 1928-1939
Autor(ka) práce: Chupík, Vojtěch
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Druláková, Radka
Oponenti práce: Zemanová, Štěpánka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with the expansion of Baťa company to Yugoslavia, Switzerland and Slovakia in 1928-1939. This expansion is examined from the perspective of corporate diplomacy, which aims to build and maintain positive relationships with stakeholders. The aim of this thesis is to find elements of corporate diplomacy in corporate negotiations with stakeholders and to evaluate the overall expansion of Baťa company in relation to individual groups of stakeholders. The aim is also to find examples of good and bad practices of the company. It can help the academic and practical research of corporate diplomacy. The result of this work is the finding that Baťa company had the best relationships with customers and employees, the worst with the competition. In relations with these groups, the company used a wide range of elements of corporate diplomacy, among which the use of a network of local allies stood out. An example of good practice is the introduction of corporate education and building in employees a sense of loyalty to the company. Examples of bad practices are corrupt behavior, pragmatism and closing the company to itself.
Klíčová slova: corporate diplomacy; stakeholder; Baťa company; company towns

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní politika a diplomacie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 6. 2019
Datum podání práce: 29. 4. 2021
Datum obhajoby: 2. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70079/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: