Faktory ovlivňující spotřebitelské chování ruských občanů vůči luxusnímu zboží

Název práce: Factors influencing the consumer behavior of Russian citizens towards luxury goods
Autor(ka) práce: Babenkova, Maria
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zlatić, Marija
Oponenti práce: Escobar Rios, Andrea
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This study aims to identify the main factors influencing the luxury goods consumption of the Russian sample group, following the method of PRECON developed by Deeter-Schmelz et al. (2000). The study utilizes factor analysis, with various tests such as the Keyser-Meyer-Olkin sampling of adequacy and the Cronbach alpha tests for internal consistency to test the factor analysis for reliability. The findings conclude with the sample group of 176 people displaying symptoms of the bandwagon effect, as well as the perfectionist effect. This is due to the factors with the most explained variance attending to the patron status, as well as the quality of the clothing, indicating a large amount of care for the way the owners are perceived when displaying the luxury items, as well as the quality of the items remaining high.
Klíčová slova: behaviour; consumer; consumption; analysis; factor; luxury
Název práce: Faktory ovlivňující spotřebitelské chování ruských občanů vůči luxusnímu zboží
Autor(ka) práce: Babenkova, Maria
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zlatić, Marija
Oponenti práce: Escobar Rios, Andrea
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato studie si klade za cíl identifikovat hlavní faktory ovlivňující spotřebu luxusního zboží ruské skupiny vzorků podle metody PRECON vyvinuté Deeter-Schmelz et al. (2000). Studie využívá faktorovou analýzu s různými testy, například Keyser-Meyer-Olkinovým vzorkováním přiměřenosti a Cronbachovým alfa testem pro vnitřní konzistenci, aby se otestovala spolehlivost faktorové analýzy. Zjištění končí skupinou vzorků 176 osob vykazujících příznaky efektu rozjetého vlaku i perfekcionistického efektu. To je dáno faktory s nejvíce vysvětlenými odchylkami týkajícími se stavu patrona, jakož i kvalitou oděvu, což naznačuje velkou péči o způsob, jakým jsou majitelé vnímáni při vystavování luxusních předmětů, stejně jako kvalita položek, které zůstávají vysoké.
Klíčová slova: analyza; chovani; spotrebitel; spotreba; faktor; luxus

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 9. 2020
Datum podání práce: 30. 4. 2021
Datum obhajoby: 10. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74322/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: