Etická perspektiva marketingu v České republice

Název práce: Ethical Perspective of Marketing in Czech Republic
Autor(ka) práce: Čarný, Tomáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zlatić, Marija
Oponenti práce: Král, Petr
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The bachelor thesis is focused on the marketing environment in the Czech Republic and its perception by Czech residents from the ethical point of view. Its goal is to evaluate the ethical environment of marketing in the Czech Republic and to suggest possible ways of improvement. The first chapter is devoted to marketing itself and its forms in practice. The second chapter contains an introduction to the issue of ethics in marketing in the Czech Republic and its regulation and operation. The last chapter is focused not only on the research itself using a questionnaire survey, which is quantitatively evaluated using static methods, but also on the evaluation and subsequent recommendations. Residents were found to have a positive attitude towards ethical values. On the other hand, the examined sample show rather negative and skeptical attitude towards marketing practices, and there is therefore a room for improvement in this area by regulation and self-regulation.
Klíčová slova: perception of marketing; Ethics; Marketing
Název práce: Etická perspektiva marketingu v České republice
Autor(ka) práce: Čarný, Tomáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zlatić, Marija
Oponenti práce: Král, Petr
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Bakalářská práce je zaměřena na prostředí marketingu v České republice a jeho vnímání českými rezidenty z pohledu etiky. Jejím cílem je zhodnotit etické prostředí marketingu v České republice a navrhnout možné způsoby vylepšení. První kapitola práce je věnována marketingu samotnému a jeho formám v praxi. Druha kapitola obsahuje uvedení do problematiky etiky v marketingu v České republice a její regulace a fungování. Poslední kapitola obsahuje ne jenom samotný výzkum pomocí dotazníkového šetření, který je kvantitativně vyhodnocován pomocí statických metod ale i hodnocení a následná doporučení. Bylo zjištěno, že rezidenti mají pozitivní vztah k etickým hodnotám. Na druhé straně na zkoumaném souboru byl zjištěný spíš negativní a skeptický postoj k marketingovým praktikám, a je tedy prostor pro zlepšení v této oblasti ze strany regulace a samoregulace.
Klíčová slova: vnímání marketingu; reklama; etika

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 9. 2020
Datum podání práce: 30. 4. 2021
Datum obhajoby: 10. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74179/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: