Problematika integrace kmenových dat zákazníků a služeb ve velké energetické společnosti

Název práce: Problematika integrace kmenových dat zákazníků a služeb ve velké energetické společnosti
Autor(ka) práce: Ondráčková, Nela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Fortinová, Jana
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se soustřeďuje na společnost Pražská energetika, a. s. (PRE), jež je největším poskytovatelem energetických služeb, tedy zemního plynu a elektřiny, v hlavním městě ČR. Hlavním cílem této práce je analyzovat, jak má velká energetická firma pracovat s kmenovými daty zákazníků, navrhnout zlepšení jejích business procesů a sjednotit tak vedenou agendu energetických a neenergetických služeb v jednom systému a to SAP CRM. V první části je uvedena charakteristika společnosti Pražská energetika, a. s. a přehled jejích interních procesů. Pro získání popisu silných a slabých stránek společnosti byla zvolena SWOT analýza, která dále poskytuje informace o hrozbách a příležitostech v podniku PRE, na základě metody DSR, ze které vychází. V další části jsou uvedeny základní informace o tom, jak by měla velká energetická společnost efektivně pracovat s kmenovými daty zákazníků a následuje kritické zhodnocení stavu ve společnosti PRE. Pro účely této práce byl využit projekt Evidence neenergetických služeb v SAP CRM, jehož cílem je návrh propojení energetických a neenergetických služeb.
Klíčová slova: OSPREM; PRE; SAP; SWOT; iDOC; systém; XML; Business process; CRM; data; MDM; modul; produkt; služba
Název práce: Integration of customer and service master data in the large energy service company
Autor(ka) práce: Ondráčková, Nela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Fortinová, Jana
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Master's Thesis focuses on the company Pražská energetika, a. s., which is the largest provider of energy services, that means natural gas and electricity, in the capital of the Czech Republic. The main goal of this Thesis is to analyze how a large energy company should work with customer master data, suggest improvements to its business processes and unify the managed agenda of energy and non-energy services in one system, namely SAP CRM. The first part includes the characteristics of Pražská energetika, a. s. (PRE) and an overview of its internal processes. To describe the company's strengths and weaknesses, a SWOT analysis was used, which also provides information of threats and opportunities in the company PRE, based on the DSR method. The next part provides basic information about effective data processing of customer master data in large energy company, followed by an evaluation of the situation in the company PRE. For the purpose of this Thesis, the project Evidence of non-energy services in SAP CRM was used, which is used to suggest the connection method between energy and non-energy services.
Klíčová slova: system; Business process; iDOC; MDM; module; product; SAP; service; XML; OSPREM; CRM; data; PRE; SWOT

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Podniková informatika
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 9. 2020
Datum podání práce: 30. 4. 2021
Datum obhajoby: 8. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74084/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: