Komunikační strategie uvedení nového výrobku na trh

Název práce: Komunikační strategie uvedení nového výrobku na trh
Autor(ka) práce: Lacina, Leoš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce „Komunikační strategie uvedení nového výrobku na trh“ byla zaměřena na návrh efektivní komunikační strategie pro nový výrobek ze segmentu kolaborativních robotů, který vstupuje na průmyslový trh segmentu B2B v roce 2021. Hlavním výzkumným cílem práce bylo zjistit a popsat, jaké komunikační kanály preferují koncoví uživatelé technologie pro jejich oslovení v rámci hodnoty informací a důvěryhodnosti. Pro zjištění tohoto cíle jsme si zvolili tři výzkumné otázky. První otázka se týkala preference komunikačních kanálů v rámci běžné situace, druhá otázka se zabývala preference komunikačních kanálů v období pandemie Covid-19. Třetí otázka se týkala zásadních informací, které je nutné v rámci těchto kanálů komunikovat, aby v koncových uživatelích vzbudili zájem o daný výrobek. Výzkum byl zaměřen kvalitativně a výběr respondentů probíhal metodou prostého záměrného výběru. Pro výzkum byla použita metoda strukturovaných rozhovorů. Zjistili jsme, že v běžné situaci koncoví uživatelé v průmyslovém segmentu spíše preferují prvky přímého marketingu a jako doplněk pro jejich rozhodování používají online marketing. V situaci, kdy jsou díky pandemii Covid-19 formy přímého marketingu značně omezeny se online marketing dostává do popředí, byť v jisté formě je stále preferován marketing přímý. Tato oblast je vhodná pro další podrobnější zkoumání.
Klíčová slova: B2B; kolaborativní robot; komunikační kampaň; nový výrobek; průmyslový marketing; uvedení výrobku na trh
Název práce: Communication strategy for launching a new product on the market
Autor(ka) práce: Lacina, Leoš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor's thesis "Communication strategy of launching a new product on the market" was focused on the draft of an effective communication strategy for a new product from the collaborative robot segment, which enters the B2B industrial market in 2021. Main research target of the bachelor thesis was find out and describe, which communication channels is preferred by end users of technology, to address them within value of required information and credibility. To reach this goal, we chose three research questions. The first question was concerned to the preference of communication channels in the normal situation, the second question was dealt with the preference of communication channels during the Covid-19 pandemic. The third question was concerned to the essential informations, which is required from end users, and which must be communicated within these channels to arouse their interest of the product. The research was qualitatively focused and the selection of respondents was carried out by the method of simple intentional selection. The method of structured interviews was used for the research. We have found that in a common situation, end users in the industrial segment tend to prefer elements of direct marketing and use online marketing as a supplement to their decisions. In a situation where, thanks to the Covid-19 pandemic, forms of direct marketing are severely limited, online marketing is gaining prominence, although in some form direct marketing is still preferred. This area is suitable for further detailed research.
Klíčová slova: B2B; collaborative robot; communication campaign; new product; industrial marketing; product release on the market

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 9. 2020
Datum podání práce: 30. 4. 2021
Datum obhajoby: 2. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74008/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: