Vliv reklamy na rozvoj závislosti

Název práce: Vplyv reklamy na rozvoj závislosti
Autor(ka) práce: Rehová, Sabína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Matysová, Kamila
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomá práca sa zaoberá vplyvom reklamy na rozvoj substančných závislosti, ktoré spôsobuje propagovanie produktov spadajúcich do skupiny návykových látok. Teoretická časť nahliada do histórie reklamy, jej klasifikácie a funkcie v spoločnosti. Cieľom je čitateľom predstaviť hrozbu využívania rôznych foriem reklamy, akými sú podprahová a skrytá reklama. Práca skúma vplyv nie len tradičnej reklamy, ale taktiež nazerá do sveta novodobej formy reklamy, ktorá pomocou sociálnych sietí a nim podobným platforiem ovplyvňuje zdravie každého jedinca spoločnosti, vzhľadom na jej globálnu silu najmä v propagovaní produktov, na ktorých je možný vznik závislosti. Empirická časť práce je tvorená kvantitatívnou formou dotazníkového šetrenia. Cieľom je zistiť, aký názor na tieto praktiky reklamy majú respondenti, či ich takáto reklama skutočne ovplyvňuje a zároveň zmapovať situáciu na území Českej republiky, ktorá je následne porovnaná so zahraničnými odbornými štúdiami. Pomocou zozbieraných dát sú na konci práce uvedené návrhy pre riešenie danej problematiky. Záverom praktickej časti je preskúmanie stanovených hypotéz, ktoré vyhodnocujú výsledky dotazníka.
Klíčová slova: podprahová reklama; závislosť; reklama; product placement; alkohol; voľno predajné lieky; skrytá reklama; propagácia
Název práce: The Impact of Advertising on the Development of Substance Dependence
Autor(ka) práce: Rehová, Sabína
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Matysová, Kamila
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with the influence of advertising on the development of substance dependence, which is caused by promotion of products belonging to the group of addictive substances. The theoretical part gives details about the history of advertising, its classification and function in society. The aim is to present the reader with the threat of using various forms of advertising, such as subliminal and hidden advertising. The work examines the impact not only of traditional advertising, but also looks at the world of modern forms of advertising, which through social networks and similar platforms affects the health of each individual in society, given its global strength, especially in promoting products on which addiction is possible. The empirical part of the work consists of a quantitative form of questionnaire survey. The aim is to find out what opinion respondents have about these advertising practices, whether such advertising really affects them and at the same time to map the situation in the Czech Republic, which is then compared with foreign professional studies. With the help of the collected data, suggestions for solving the given problem are given at the end of the work. The conclusion of the practical part is the evaluation of the established hypotheses, which evaluate the results of the questionnaire.
Klíčová slova: promotion; alcohol; addicition; over the counter drugs; product placement; advertising; subliminal advertising; hidden advertising
Název práce: Vliv reklamy na rozvoj závislosti
Autor(ka) práce: Rehová, Sabína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Matysová, Kamila
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomaté práce se zabývá vlivem reklamy na rozvoj substanční závislosti, které způsobuje propagování produktů spadajících do skupiny návykových látek. Teoretická část nahlíží do historie reklamy, její klasifikace a funkce ve společnosti. Cílem je čtenářům představit hrozbu využívání různých forem reklamy, jakými jsou podprahová a skrytá reklama. Práce zkoumá vliv nejen tradiční reklamy, ale také nahlíží do světa novodobé formy reklamy, která pomocí sociálních sítí a nim podobným platforem ovlivňuje zdraví každého jedince společnosti, vzhledem k její globální sílu zejména v podpoře produktů, na kterých je možný vznik závislosti. Empirická část práce je tvořena kvantitativní formou dotazníkového šetření. Cílem je zjistit, jaký názor na tyto praktiky reklamy mají respondenti, zda jejich taková reklama skutečně ovlivňuje a zároveň zmapovat situaci na území České republiky, která je následně porovnána se zahraničními odbornými studiemi. Pomocí sesbíraných dat jsou na konci práce uvedené návrhy pro řešení dané problematiky. Závěrem praktické části je přezkoumání hypotéz, které vyhodnocují výsledky dotazníku.
Klíčová slova: reklama; podprahová reklama; skrytá reklama; product placement; alkohol; závislost; volně prodejné léky; propagace

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 6. 2020
Datum podání práce: 30. 4. 2021
Datum obhajoby: 10. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73554/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: