Marketingová strategie v oblasti rychloobrátkového zboží

Název práce: Marketingová strategie v oblasti rychloobrátkového zboží
Autor(ka) práce: Boháč, Radim
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Ševčíková, Michaela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem této bakalářské práce je navrhnutí marketingové strategie pro prodejnu rychloobrátkového zboží se zaměřením na segment vína a delikates. Tento koncept by měl být aplikovatelný i na prodejny, které vyloženě nejsou specializované pouze na tento segment, ale jejich nabídka tyto výrobky obsahuje. Dále se bude práce zabývat nákupním chováním zákazníka včetně rozhodovacích procesů. Případová studie bude probíhat v prodejně, která existuje, ale přeje si zůstat v anonymitě, a tudíž ji budeme nazývat firmou Vinotéka ABC, s.r.o. Jedním z cílů této práce bude identifikovat a popsat rozhodovací procesy zákazníků, které začínají již vstupem zákazníka do prodejny, až po samotnou koupi produktu. které vedou od samého začátku kdy zákazník přichází do prodejny až po koupi produktu. Na základě tohoto výzkumu, který bude probíhat metodou dotazníkového šetření, se pokusím navrhnout řešení, které zákazníkovi pomůže při výběru produktů. Chování spotřebitele v tomto segmentu je pro nás velmi důležité, zejména v zájmu správného nastavení jednotlivých marketingových prvků, díky kterým můžeme dosáhnout našeho cíle. Na základě výsledků z prvního šetření bude druhým cílem navrhnutí prodejního konceptu. Tím je myšlena prezentace jednotlivých produktů v místě prodeje tak, aby obchodník dosahoval vyšších tržeb. K tomu budeme využívat poznatky z našeho výzkumu a také odborné literatury zaměřené na in-store (v místě prodeje) a POP (point of purchase) komunikaci, které jsou stěžejními body pro celou naši práci.
Klíčová slova: marketing; in-store komunikace; POP/POS; reklama; chování spotřebitele; trh s vínem
Název práce: Marketing strategy of the fast moving consumables
Autor(ka) práce: Boháč, Radim
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Ševčíková, Michaela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis focuses on basic marketing strategy of the small shop with fast moving consumables, especially wines. The whole concept of the strategy could be also aplicated on other shops with the same segment of products with or without specialization in wines. Thesis then focuses to describe consumer behaviour and decision-making processes. The bachelor thesis is divided into two parts: the theoretical and the practical part. Literature which is described in theoretical part defines the steps in practical part. As a case study for our research will be a small shop with wines. The owner and the shop will not be specificated in this bachelor thesis. We will call the wine store: Vinotéka ABC. One of the aims of this case study is to specify the consumer behaviour and decision-making processes of the wine store customers. Questionnaire survey will help to understand more the analysis and to set a new marketing concept for the wine store. In detail, we will be focusing on in-store communication, POP/POS, target group and presentation of the products.
Klíčová slova: marketing; in-store communication; POP/POS; advertisement; consumer behaviour; market with wine

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 1. 2020
Datum podání práce: 30. 4. 2021
Datum obhajoby: 10. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/72110/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: