Otestování a technologické porovnání cloudových herních platforem

Název práce: Otestování a technologické porovnání cloudových herních platforem
Autor(ka) práce: Růžička, Eduard
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Bruckner, Tomáš
Oponenti práce: Oliva, Radek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem této diplomové práce jsou cloudové herní platformy a služby. Cílem práce je otestování a technologické porovnání služeb, které jsou v současné chvíli dostupné na území České republiky. Dále je cílem porovnat současný stav a výzvy cloudových herních služeb se stavem z minulosti a otestovat programy, které umožňují vzdálený přístup k vlastnímu zařízením s vysokým výpočetním výkonem za účelem vzdáleného hraní. Současný stav cloudových herních služeb je porovnán s minulostí v oblastech technických, obchodních a finančních problémů. Je kladen důraz na trendy moderní doby a jejich vliv na případný růst tohoto nového využití cloudových technologií. Programy pro vzdálený přístup a cloudové herní platformy jsou testovány na kvalitu obrazu, odezvu a další výkonnostní metriky. Kvalita obrazu je měřena pomocí metrik SSIM a PSNR, a to zvlášť pro statický a dynamický obraz. Skutečná odezva je měřena zaznamenáním a analýzou videa s vysokým počtem snímků za sekundu. Získaná data jsou vizualizována v grafech, na kterých je popsán vliv šířky pásma, kodeků a dalších nastavení na zvolené metriky. Tato data jsou pak využita k porovnání služeb. Na základě tohoto porovnání, cenové politiky a uživatelské přívětivosti je spekulováno na budoucího lídra v oblasti cloudových herních platforem.
Klíčová slova: herní trh; kodeky; kvalita obrazu; odezva; šířka pásma; cloudové hraní
Název práce: Testing and technological comparison of cloud gaming platforms
Autor(ka) práce: Růžička, Eduard
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Bruckner, Tomáš
Oponenti práce: Oliva, Radek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The topic of this diploma thesis is cloud gaming platforms and services. The aim of this work is testing and technological comparison of services that are currently available in the Czech Republic. Furthermore, the aim is to compare the current state and challenges of cloud gaming services with the state from the past and to test programs that allow remote access to user own devices with high computing power for remote gaming. The current state of cloud gaming services is compared with the past in the areas of technical, business, and financial issues. Emphasis is placed on the trends of modern times and their impact on the possible growth of this new way of use of cloud technologies. Remote access programs and cloud gaming platforms are tested for image quality, response time, and other performance metrics. Image quality is measured using SSIM and PSNR metrics, especially for static and dynamic images. Actual response time is measured by recording and analysing video at high frames per second. The obtained data are visualized in graphs, which describe the effect of bandwidth, codecs, and other settings on the selected metrics. This data is then used to compare the services. Based on this comparison, pricing policy and user friendliness, it is speculated on the future leader in cloud gaming platforms.
Klíčová slova: cloud gaming; video game industry; image quality; latency; bandwidth; codecs

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 6. 2019
Datum podání práce: 30. 4. 2021
Datum obhajoby: 9. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/71072/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: