Digitální diplomacie malých států: případová studie Nového Zélandu

Název práce: Digitální diplomacie malých států: případová studie Nového Zélandu
Autor(ka) práce: Šebetková, Gabriela
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Rolenc, Jan Martin
Oponenti práce: Stehlíková, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat a zhodnotit digitální diplomacii Nového Zélandu, za využití konceptů měkké moci a národního brandingu, a následně zodpovědět související výzkumné otázky: Jaký je vztah mezi měkkou mocí, národním brandingem a digitální diplomacií? Jaký je význam digitální diplomacie pro malé státy a mohou s její pomocí navyšovat svou měkkou moc? Jaké dosavadní kroky Nový Zéland podnikl v oblasti digitální diplomacie? Ovlivnily tyto kroky nějakým způsobem měkkou moc Nového Zélandu? Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol, přičemž první se věnuje teoretickému vymezení konceptů měkké moci, národního brandingu, veřejné a digitální diplomacie. Náplní druhé kapitoly je pak samotná analýza digitální diplomacie Nového Zélandu, ke které je přistupováno ve třech krocích: zkoumání její institucionalizace ministerstvem zahraničí, analýza digitální přítomnosti a analýza obsahu sdíleného na sociálních sítích zastupitelských úřadů ve Švédsku a v Indonésii. Poslední kapitola se pak věnuje umístění Nového Zélandu v indexech měkké moci a národní značky státu a případné spojitosti s jeho digitální diplomacií.
Klíčová slova: veřejná diplomacie; měkká moc; digitální diplomacie; národní branding; Nový Zéland
Název práce: Digital diplomacy of small states: case study of New Zealand
Autor(ka) práce: Šebetková, Gabriela
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Rolenc, Jan Martin
Oponenti práce: Stehlíková, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this bachelor thesis is to analyse and evaluate the digital diplomacy of New Zealand by using the concepts of soft power and nation branding and subsequently answer related research questions: What is the relationship between soft power, nation branding and digital diplomacy? What is the importance of digital diplomacy for a small state? What steps has New Zealand undertaken in the field of digital diplomacy so far? Have these steps influenced the soft power of New Zealand? The paper is divided into three main chapters. The first chapter focuses on the theoretical framework of the concepts of soft power, nation branding, public and digital diplomacy. The second chapter then analyses the digital diplomacy of New Zealand in three steps: the examination of its institutionalization, the analysis of digital presence and the analysis of the content shared on social media by the representative offices in Sweden and Indonesia. The last chapter examines the ranking of New Zealand in indexes of soft power and nation brand and searches for possible links with digital diplomacy.
Klíčová slova: digital diplomacy; nation branding; New Zealand; public diplomacy; soft power

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní studia - diplomacie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 6. 2019
Datum podání práce: 30. 4. 2021
Datum obhajoby: 25. 5. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70106/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: