Funkční specifikace informačního systému dle MMABP

Název práce: Funkčná špecifikácia informačného systému podľa MMABP
Autor(ka) práce: Višňovský, Michal
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Svatoš, Oleg
Oponenti práce: Batík, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca prezentuje reengineering procesu spracovania sťažností vo vybranej banke. S tým súvisí tvorba modelov procesu sťažností, ktoré sa v dnešnej dobe každodenne používajú v praxi. Táto činnosť reengineeringu procesu sťažností priniesla výhody nielen priamo internému klientovi, čo sú v tomto prípade bankári, ale aj vývojárom, ktorí sa zaoberajú výrobou a ladením tohto procesu. Aj naďalej procesná platforma, v ktorej sa nachádza proces sťažnosti zrýchľuje a efektívnym spôsobom prináša klientom pridanú hodnotu, a tým si zabezpečuje ich spokojnosť a zvyšuje konkurencieschopnosť. V teoretickej časti práce sú zhrnuté základné informácie o procese, jeho rozdelení a optimalizácií procesov. Posledná časť je venovaná metodike, ktorá bola použitá pri modelovaní procesných diagramov. V praktickej časti je znázornený proces sťažností, jeho charakteristika a funkčnosť v praxi. Praktická časť taktiež obsahuje popis priebehu sťažností a ukážku namodelovaných diagramov, ktoré sú v súlade s použitou metodikou MMABP, a to všetko za pomoci voľne dostupného softvéru Modelio. Nakoniec sú tieto modely porovnané s funkčnou špecifikáciou, ktorá vznikla na fungujúcom projekte vo vybranej banke. Taktiež nechýba návrh riešenia, ktorý je možné použiť pri určitých procesoch kvôli zabezpečeniu úplnosti funkcií v diagramoch dátových tokov. Účelom diplomovej práce bolo porovnanie funkčnej špecifikácie z procesu sťažnosti vo vybranej banke s funkciami, ktoré boli získané z diagramov dátových tokov. Vychádzalo sa z funkčnej špecifikácie, podľa ktorej bola aplikácia vo vybranej banke implementovaná v rámci reengineeringu. Aby sme sa dostali k spomínaným diagramom, bolo potrebné najprv vytvoriť procesné modely, triedy a diagramy riadenia sťažností, a to pomocou metodiky MMABP. Ako posledný prínos práce bol návrh postupu tvorby modelov pre zabezpečenie úplnosti funkcií v diagrame dátových tokov.
Klíčová slova: BPMN; podnikový proces; Event Partitioning Approach; MMABP; procesné modelovanie; reengineering; sťažnosť
Název práce: Funkční specifikace informačního systému dle MMABP
Autor(ka) práce: Višňovský, Michal
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Svatoš, Oleg
Oponenti práce: Batík, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce prezentuje reengineering procesu zpracování stížnosti ve vybrané bance. S tím souvisí tvorba modelů procesu stížnosti, které se v dnešní době každodenně používají v praxi. Tato činnost reengineeringu procesu stížnosti přinesla výhody nejen přímo internímu klientovi, což jsou v tomto případě bankéři, ale i vývojářům, kteří se zabývají výrobou a laděním tohoto procesu. I nadále procesní platforma, ve které se nachází proces stížnosti, zrychluje a efektivním způsobem přináší klientům přidanou hodnotu a tím si zajišťuje jejich spokojenost a zvyšuje konkurenceschopnost. V teoretické části práce jsou shrnuty základní informace o procesu, jeho rozdělení a optimalizaci procesů. Poslední část je věnována metodice, která byla použita při modelování procesních diagramů. V praktické části je znázorněn proces stížnosti, jeho charakteristika a funkčnost v praxi. Praktická část také obsahuje popis průběhu stížnosti a ukázku modelovaných environmentálních diagramů, které jsou v souladu s použitou metodikou MMABP, a to vše za pomoci volně dostupného softwaru Modelio. Nakonec jsou tyto modely porovnány s funkční specifikací, která vznikla na fungujícím projektu ve vybrané bance. Rovněž nechybí návrh řešení, který lze použít při určitých procesech kvůli zajištění úplnosti funkcí v diagramech datových toků. Účelem diplomové práce bylo srovnání funkční specifikace z procesu stížnosti ve vybrané bance s funkcemi, které byly získány z diagramů datových toků. Vycházelo se z funkční specifikace, podle které byla aplikace ve vybrané bance implementována v rámci reengineeringu. Abychom se dostali ke zmiňovaným diagramům, bylo potřeba nejprve vytvořit procesní modely, třídy a diagramy řízení stížnosti, a to pomocí metodiky MMABP. Jako poslední přínos práce byl návrh postupu tvorby modelů pro zajištění úplnosti funkcí v diagramu datových toků.
Klíčová slova: Event Partitioning Approach; MMABP; podnikový proces; BPMN; procesní modelování; reengineering; stížnost
Název práce: Functional specification of an information system according to MMABP
Autor(ka) práce: Višňovský, Michal
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Svatoš, Oleg
Oponenti práce: Batík, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The master thesis presents the reengineering of the complaint handling process in a selected bank. To this, the design of models of the complaint handling process, which are now being used in practice on daily basis, is related. This activity linked with reengineering the complaint handling process has brought benefits not only directly to the internal client which in this case are bankers, but also to developers who are involved in the production and tuning of this process. The process platform in which the complaint handling process is part of continues to accelerate and effectively bring added value to clients, therefore ensuring their satisfaction and increasing their competitiveness. The theoretical part of the thesis summarizes the basic information about the process, its division, and process optimization. The last part is devoted to the methodology that was used in modeling process diagrams. The practical part shows the complaint handling process focusing on its characteristics and functionality in practice. The practical part of the thesis also describes the whole lifecycle of the complaint and an illustration of the modeled diagrams which are guided by the MMABP methodology used in the thesis and processed with help of Modelio software, which is available for free. Finally, these models are compared with a functional specification that was upon the real project in a selected bank. There is also a design solution that can be used in certain processes to ensure the completeness of functions in data flow diagrams. The purpose of the master thesis was to compare the functional specification from the complaint handling process in the selected bank with the functions that were obtained from the data flow diagrams. It was based on the functional specification, according to which the application was implemented in the selected bank as part of reengineering. To get to the mentioned diagrams, it was first necessary to create process models, classes, and diagrams of complaint management using the MMABP methodology. The last contribution of the work was the design of a procedure for creating models to ensure the completeness of functions in the data flow diagram.
Klíčová slova: BPMN; Event Partitioning Approach; MMABP; business process; process modelling; reengineering; complaint

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 10. 2019
Datum podání práce: 2. 5. 2021
Datum obhajoby: 8. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/71074/podrobnosti

Soubory ke stažení

Hlavní práce
Neveřejný soubor
Stáhnout
Neveřejná příloha
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: