Implementace prototypu deskové hry Souboj živlů

Název práce: Implementace prototypu deskové hry Souboj živlů
Autor(ka) práce: Holubyev, Dmytro
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Slánský, David
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zaměřuje na úpravu pravidel a implementaci prototypu autorské deskové hry Souboj živlů. Má teoretickou a praktickou část. V úvodu teoretické se zabývá představením hry a analýzou disbalancí, které řeší úpravou pravidel se zaměřením na tyto disbalance, a také pro hru (určitého) neomezeného počtu hráčů. Dále popisuje nově přidaný koncept vědomostních/edukativních interakcí nahrazujících prvek náhodného hodu kostkou. V úvodu praktické části je popsáno uživatelské rozhraní s aplikovanými úpravami z teoretické části. Je v ní vyhrazen prostor pro popis základních funkcionalit zvolené vývojové platformy libGDX (a její rozšíření pro Kotlin), a aplikace nástrojů pro vytvoření funkčního aplikačního základu Souboje živlů se všemi potřebnými zdroji. Dále je představena architektura vlastních objektů, proces jejich konstrukce a způsob vzájemných interakcí. K návrhu budou přiloženy ukázky zdrojových kódů. V závěru praktické části je uveden navržený konečný stavový automat zodpovědný za řízení tahové logiky. Implementace dbá na zavedené dobré praktiky a design patterny vývoje počítačových her a objektově orientovaného programování, které v průběhu implementace hry popisuje. Závěr práce obsahuje shrnutí navrženého řešení, prostor pro zlepšení a další možná rozšíření.
Klíčová slova: Souboj živlů; desková hra; Kotlin; libGDX; desktop; rozšíření pravidel
Název práce: Implementation of the prototype of the board game Clash of the Elements
Autor(ka) práce: Holubyev, Dmytro
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Slánský, David
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis is focused on the rules modification and the implementation of a prototype of the author's board game Clash of the Elements. It has a theoretical and practical part. The theoretical part starts with the introduction of the game and the analysis of imbalances. Then it presents how these imbalances are solved by adjusting the rules and adjusting them for the game of a (certain) unlimited number of players. It also describes the newly added concept of knowledge/educational interactions replacing the element of a random roll of the dice. Introduction of the practical part describes user interface with applied modifications from the theoretical part. It describes functionalities of the selected development platform libGDX (and its extension for Kotlin), and applies tools for creating a functional application basis of the Clash of the Elements, with all needed resources. Then it presents architecture of own objects, the process of their construction and the way of mutual interactions. Sample source code will be attached to the design. At the end of the practical part, it describes the proposed finite state machine which is responsible for the control of the game logic. The implementation pays attention to established good practices and design patterns of computer game development and object-oriented programming. These patterns are mentioned and described during the game development. Conclusion contains a summary of the proposed solutions, lists ideas for improvement and other possible extensions.
Klíčová slova: libGDX; Clash of Elements; rules extension; board game; Kotlin; desktop

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Podniková informatika
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 11. 2020
Datum podání práce: 3. 5. 2021
Datum obhajoby: 8. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/75125/podrobnosti

Soubory ke stažení

Neveřejná příloha
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: