Strategická analýza okolí společnosti Globus ČR

Název práce: Strategická analýza okolí společnosti Globus ČR
Autor(ka) práce: Baumruk, Jan
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Boukal, Petr
Oponenti práce: Štamfestová, Petra
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá strategickou analýzou společnosti Globus ČR v.o.s., která se pohybuje v odvětví maloobchod s převahou potravin, nápojů a tabákových výrobků v nespecializovaných prodejnách a v detailnějším pohledu pak provozuje hypermarkety. Hlavním cílem této práce je vyhodnocení hrozeb a příležitostí vzniklých během pandemie COVID-19. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje výkladu vybraných metod strategické analýzy okolí a dále teorii z hlediska chování společností v dobách krize. V praktické části jsou použity a aplikovány na analyzovanou společnost následující metody strategické analýzy: PESTEL analýza, základní charakteristika odvětví, analýza konkurence, mapa konkurenčních skupin a Porterův model 5 sil. Poslední část práce je věnována závěru a následným doporučením.
Klíčová slova: PESTEL analýza; Mapa konkurenčních skupin; Porterův model pěti sil; Globus ČR v.o.s.; Strategická analýza
Název práce: Strategic analysis of the surroundings of the Globus ČR company
Autor(ka) práce: Baumruk, Jan
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Boukal, Petr
Oponenti práce: Štamfestová, Petra
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis deals with a strategic analysis of Globus ČR v.o.s., which operates in the retail sector with a predominance of food, beverages, and tobacco products in non-specialized stores and in a more detailed look operate hypermarkets. The main aim of this thesis is to evaluate the threats and opportunities that arose during the COVID-19 pandemic. The thesis is divided into two parts, into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the interpretation of selected methods of strategic analysis of the surroundings and the theory in terms of the behavior of companies in times of crisis. In the practical part, the following methods of strategic analysis are used and applied to the analyzed company: PESTEL analysis, basic characteristics of the industry, competition analysis, map of competing groups, and Porter's model of 5 forces. The last part of the work is devoted to the conclusion and subsequent recommendations.
Klíčová slova: PESTEL analysis; Map of competing groups; Porter's five forces analysis; Strategic analysis; Globus ČR v.o.s.

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 10. 2020
Datum podání práce: 3. 5. 2021
Datum obhajoby: 2. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74699/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: