Podpora veganství. Účinky filmové propagandy

Název práce: Promoting veganism. The effects of film propaganda
Autor(ka) práce: Dontsova, Ekaterina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Michalik, Pavel
Oponenti práce: Truhlář, Filip
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The topic of propaganda in cinematography has been explored by many because of the opportunity movies have to influence peoples’ opinions. Particularly effective at this task are documentaries. Vegan propaganda seems to be underrepresented in studies conducted to determine its influence. The theoretical part of the thesis defines propaganda tools according to the Institute for Propaganda Analysis. Moreover, in the fourth and fifth chapters, I look into the devices used to influence the audiences of Nazi and Soviet propaganda. After defining the most effective tools, in the practical part, I analyse propaganda traits in the recent successful film “Seaspiracy”, which brings up the topic of sustainable fishing. Moreover, I focus on the filmmaking techniques and expressive means of cinematography that helped to convey the message of the film. This part of the thesis continues with quantitative research, particularly survey research. Its goal is to understand whether the audience of the film was able to recognise propaganda in the movie. The thesis offers empirical data, that show the level of the effectiveness of propaganda. The result of the research shows that out of 30 people who ate fish before watching the movie, 21 did consider changing their eating habits.
Klíčová slova: vegan propaganda; transfer; plain folks ; montage; false dilemma
Název práce: Podpora veganství. Účinky filmové propagandy
Autor(ka) práce: Dontsova, Ekaterina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Michalik, Pavel
Oponenti práce: Truhlář, Filip
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Téma propagandy v kinematografii již mnozí zkoumali kvůli příležitostem, které má k ovlivňování názorů lidí. Z tohoto hlediska dokumentární filmy jsou zvláště účinné. Zdá se však, že veganská propaganda je ve studiích prováděných za účelem zjištění jejího vlivu nedostatečně zastoupena. Teoretická část bakalářské práce definuje nejpoužívanější ná-stroje propagandy podle Institut for Propaganda Analysis. V rámci čtvrté a páté kapitol aplikují tyto nejpoužívanější nástroje na tvorbu nacistické a sovětské filmové propagandy. Po definování nejúčinnějších nástrojů v praktické části analyzuji propagandistické rysy v nedávném úspěšném filmu „Seaspiracy“, který zohledňuje téma udržitelného rybolovu. Kromě toho práce se zaměřuje na vizuální nástroje a výrazové prostředky kinematografie, které pomohly předat poselství. Tato část práce pokračuje kvantitativním výzkumem pro-střednictvím dotazníkového šetření. Jeho cílem je pochopit, zda diváci filmu dokázali roz-poznat propagandu použitou ve filmu. Práce nabízí empirická data, která ukazují úroveň účinnosti propagandy. Výsledek výzkumu ukazuje, že z 30 lidí, kteří před sledováním filmu jedli ryby, 21 uvažovalo o změně stravovacích zvyků.
Klíčová slova: Veganská propaganda; Transfer; Montáže ; Plain folks ; falešné dilema

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 2. 2020
Datum podání práce: 9. 5. 2021
Datum obhajoby: 22. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/72429/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: