Online podnikání a jeho krizové řízení

Název práce: Online podnikání a jeho krizové řízení
Autor(ka) práce: Grunclová, Alžběta
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Habanec, Maxim
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Předkládaná bakalářská práce se zabývá tématem online podnikání a jeho krizovým řízením. Pro uvedení do problematiky se zaměřuji v první části práce na základní teorii a vysvětlení souvisejících pojmů. Následuje text, kde věnuji pozornost krizovému řízení podniku a představuji potenciální problémy, kterou mohou vést ke vzniku krize podniku. Následně navazuji částí praktickou, kde představuji zpracovaný průzkum, provedený pomocí dotazníkového kvalitativního šetření, do kterého se zapojilo šest českých e-shopů různých specifik. Ve zpracovaném šetření mapuji zkušenosti předmětných internetových obchodů s konkrétními problémy a situacemi v rámci jejich podnikání, způsoby jejich řešení a prevenci či připravenost na krize v podniku. Z průzkumu vyplývá, že největšími potenciálními problémy ve světě online podnikání jsou problémy s cash flow, tedy peněžními toky firmy. Rovněž potíže způsobené zpožděním dodávek zboží od dodavatelů nebo situace, kdy poptávané množství zboží převyšuje aktuální kapacity nabídky e-shopu. Zjištěné poznatky aplikuji na malý e-shop Merry Shark a předkládám doporučení dalším menším e-shopům s cílem zajistit připravenost na potenciální krize, preventivní opatření a eliminaci následků krize. Prevence a připravenost krizových plánů jsou nezbytnými kroky pro dostatečně pohotovou reakci na problém, který se může ve firmě naskytnout.
Klíčová slova: Krizové řízení; Internetový obchod; E-shop; Krizové scénáře; Online podnikání
Název práce: Crisis management of online business
Autor(ka) práce: Grunclová, Alžběta
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Habanec, Maxim
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The first part of the thesis focuses on the theory of online business and crisis management. The main part is the practical part, where I focus on potential problems that can lead to a business crisis. The survey was conducted using a qualitative questionnaire survey, which involved six Czech e-shops of various specifics. It examines the experience of these online stores of various sizes with certain problems that may arise in their business and lead to a crisis in the company. Subsequently, I use these materials to develop a crisis plan for a small e-shop MerryShark, which can help other smaller e-shops in the emergence of these problems. The survey shows that the biggest potential problems in the world of online business are problems with cash flow. Also problems caused by delays in the delivery of goods from suppliers or situations where the quantity of goods demanded exceeds the current capacity of the e-shop offer. Prevention and preparedness of crisis plans are necessary steps for a sufficiently prompt response to a problem that may arise in the company.
Klíčová slova: Crisis management; Online business; E-shop

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 1. 2021
Datum podání práce: 10. 5. 2021
Datum obhajoby: 28. 5. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/75957/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: