3D concept art pro videohry

Název práce: 3D concept art pro videohry
Autor(ka) práce: Svobodů, Nikola
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Bubeníček, Jan
Oponenti práce: Dušek, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Má bakalářská práce se bude zabývat specifickou částí procesu při tvorbě videoher – concept artem. Nejdříve čtenáře seznámím s druhy concept artu – koncepty postav, prostředí a předmětů, způsoby uvažování o jednotlivých konceptech a řešením problémů, a také s vývojem concept artu od tradičního po digitální, včetně příkladů vývoje konkrétních her. Ohledně digitálního concept artu rozeberu 2D a 3D přístup (se zaměřením na základní principy 3D grafiky), spolu s využívanými technikami a softwarem. Pro hlubší pochopení tématu se budu věnovat také základním uměleckým pravidlům – světlo, barvy, kontrast, kompozice a další. V praktické části budu tvořit vlastní ukázku 3D concept artu prostředí, u kterého budu krok po kroku popisovat postup práce a řídit se podle principů popsaných v teoretické části.
Klíčová slova: videoherní průmysl; concept art; design; videohry
Název práce: 3D concept art for videogames
Autor(ka) práce: Svobodů, Nikola
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Bubeníček, Jan
Oponenti práce: Dušek, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
My bachelor thesis will focus on a specific part of the video game development process - concept art. First, I will introduce different types of concept art – character, environment and prop concepts; then the different ways of thinking about concepts and problem solving; also the evolution of concept art from traditional to digital, including examples of development of several games. I will examine both 2D and 3D approach to concept art (also focusing on basic 3D principles), along with several techniques and software. To promote a more profound understanding of the topic, I will also pay attention to art fundamentals – light, colours, contrast (values), composition and so on. As for the practical part of the thesis, I will create my own example of 3D environmental concept art, providing a step-by-step description of my process and following the principles introduced in the theoretical part.
Klíčová slova: concept art; design; video games; video game industry

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 1. 2021
Datum podání práce: 10. 5. 2021
Datum obhajoby: 22. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/75788/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: