Analýza okolí firmy two, s.r.o

Název práce: Analýza okolia firmy two, s.r.o
Autor(ka) práce: Kováčová, Bronislava
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Dvořáček, Jiří
Oponenti práce: Brázda, Slavomír
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom bakalárskej práce je vykonať analýzu okolia firmy two, s.r.o. Two s.r.o. je malá slovenská firma, ktorá sa zaoberá výrobou prírodných kozmetických výrobkov. Pre analýzu makrookolia je použitá PESTLE analýza, pre analýzu mikrookolia Porterov model 5 síl. Vnútorné okolie firmy je analyzované nástrojom VRIO a marketingovým mixom 4P. Zo zistených príležitostí a hrozieb z vonkajšieho okolia a silných a slabých stránok z vnútorného okolia sú pomocou TOWS matice formulované odporúčania pre firmu. Rastúci trh prírodnej kozmetiky prináša pre firmu príležitosti. Vďaka svojim silným stránkam sa firma vie ubrániť hrozbám z okolia, ako je ľahký vstup nových konkurentov. Firma two má silné postavenie na trhu a viacero konkurenčných výhod, ako je jej distribučná sieť a jedinečný recyklačný program. V nesledujúcich rokoch je možné predpokladať ďalší rast firmy two.
Klíčová slova: PESTLE; Porter; VRIO; SWOT; prírodná kozmetika
Název práce: Analýza okolí firmy two, s.r.o
Autor(ka) práce: Kováčová, Bronislava
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Dvořáček, Jiří
Oponenti práce: Brázda, Slavomír
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem bakalářské práce je provést analýzu okolí firmy two, s.r.o. Two, s.r.o. je malá slovenská firma, která se zabývá výrobou přírodních kosmetických výrobků. Pro analýzu makrookolí je použita PESTLE analýza, pro analýzu mikrookolí Poretrův model 5 sil. Vnitřní okolí firmy je analyzované nástrojem VRIO a marketingovým mixem 4P. Ze zjištěných příležitostí a hrozeb z vnějšího okolí a silných a slabých stránek z vnitřního okolí jsou pomocí TOWS matice formulovány doporučení pro danou firmu. Rostoucí trh přírodní kosmetiky přináší pro firmu příležitosti. Díky svým silným stránkám se firma dokáže ubránit hrozbám z okolí, jako je lehký vstup nových konkurentů. Firma two má silné postavení na trhu a více konkurenčních výhod, jako je její distribuční síť a jedinečný recyklační program. V následujících letech je možné předpokládat další růst firmy two.
Klíčová slova: PESTLE; přírodní kosmetika; SWOT; Porter; VRIO
Název práce: Environmental analysis of two, s.r.o
Autor(ka) práce: Kováčová, Bronislava
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Dvořáček, Jiří
Oponenti práce: Brázda, Slavomír
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of the of the Bachelor´s Thesis is to conduct and environmental analysis of two, s.r.o., small Slovak business manufacturing natural cosmetics. The analytical tools used are as follows: PESTLE analysis for the macroenvironment, the Porter’s 5 competitive forces for the microenvironment and the VRIO tool and the Marketing Mix 4Ps for the inner environment. The found opportunities and threats of the outer environment and the strengths and the weaknesses of the firm are combined. With help of the TOWS matrix the recommendations for the firm are formulated. The growing natural cosmetics market brings the firm many opportunities. Thanks to its strengths the firm can eliminate the threats, such as low entering barriers. Two has a strong market position and many competitive advantages, being its distribution network and the unique recycling program. It is possible to predict that the firm’s continual growth in the next years.
Klíčová slova: PESTLE; Porter; VRIO; SWOT; natural cosmetics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 11. 2020
Datum podání práce: 10. 5. 2021
Datum obhajoby: 2. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/75265/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: