Kredibilita influencerů na Instagramu

Název práce: Kredibilita influencerů na Instagramu
Autor(ka) práce: Čejková, Michala
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Chytková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá důvěryhodností influencerů na sociální síti Instagram. Cílem této práce je zjistit od uživatelů sociální sítě Instagram, jaké faktory dělají influencera na Instagramu důvěryhodným. Teoretická část vymezuje pojmy, které souvisí s influencer marketingem a samotnými influencery, a také navrhuje možné faktory jako autenticitu, transparentnost a estetiku, které by mohly důvěryhodnost ovlivňovat. V závěru teoretické části je popsán Ohanianův model důvěryhodnosti zdroje a Hovlandův model přisuzování zdroje. Pro naplnění cíle bylo využito kvalitativního výzkumu. Ten byl proveden pomocí individuálních hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s respondenty ve věku 18-29 let, kteří aktivně využívají Instagram a sledují alespoň dva influencery po dobu minimálně třech měsíců. Na základě výzkumu byly definovány faktory, které ovlivňují důvěryhodnost influencerů – první dojem, obsah a osobnost.
Klíčová slova: influencer; influencer marketing; Instagram; kredibilita; kvalitativní výzkum
Název práce: Credibility of influencers on Instagram
Autor(ka) práce: Čejková, Michala
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Chytková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis discusses the credibility of influencers on Instagram. The aim of this work is to find out from users of Instagram which factors make influencers on Instagram credible. The theoretical part defines the concepts that are related to influencer marketing and influencers, and also suggests that factors such as authenticity, transparency and aesthetics can affect the credibility of influencers. In the conclusion of the theoretical part, Ohanian's model of source credibility and Hovland’s model of attribution of credibility are described. Qualitative research was used to meet the objectives. This was demonstrated through individual in-depth semi-structured interviews with respondents aged 18-29 who are actively using Instagram and follow a minimum of two influencers for at least three months. Based on the research, the factors that affect the credibility of influencers were defined - first impression, content and personality.
Klíčová slova: Influencer; influencer marketing; Instagram; credibility; qualitative research

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 9. 2020
Datum podání práce: 10. 5. 2021
Datum obhajoby: 1. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/75084/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: