Ekonomické modely her
Název práce: | Ekonomické modely her |
---|---|
Autor(ka) práce: | Meško, Ondřej |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Sigmund, Tomáš |
Oponenti práce: | Čermák, Radim |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato práce se věnuje ekonomickým business modelům v herním průmyslu. Cílem práce je analyzovat výhody a nevýhody herních business modelů a jejich strategie pro přilákání hráče, vysvětlit druhy monetizace a jejich historii a v neposlední řadě také zkoumat vztah hráčů k mikrotransakcím. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části je popsána historie a vývoj herních business modelů, druhy monetizace, výhody a nevýhody herních modelů a analýza vybraných úspěšných her současnosti. V praktické části je obsaženo vyhodnocení dotazníku, který vyplňovali jak občasní hráči her, tak i hráči, kteří věnují hrám mnoho času. Na základě poznatků z praktické, ale i teoretické části bylo zjištěno ideální spojení herního modelu s použitou monetizací, vstřícnost hráčů k mikrotransakcím podle jejich útraty a množství vynaložených peněz hráčů podle jejich preferovaného herního modelu. |
Klíčová slova: | videohry; monetizace; mikrotransakce; loot box; DLC; freemium; gacha; předplatné |
Název práce: | Economic models of games |
---|---|
Autor(ka) práce: | Meško, Ondřej |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Sigmund, Tomáš |
Oponenti práce: | Čermák, Radim |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This Bachelor’s thesis studies economic business models in gaming industry. The purpose of this work is to analyse pros and cons of gaming business models and their strategies for expanding the game’s player base, explaining the history and different types of monetization and finally investigate players opinions on microtransactions. This Bachelor’s thesis is divided into theoretical section and practical section. The theoretical section describes history and evolution of gaming business models, types of monetization, pros and cons of gaming models and an analysis of some of the most successful games. The practical section contains results of the survey, which was filled by both casual and hardcore gamers. Thanks to the findings in both practical and theoretical sections I found out the ideal combination of gaming business model with applied monetization, how much do players mind microtransactions based on their money spending and preferred gaming model. |
Klíčová slova: | videogames; monetization; microtransactions; loot boxes; DLC; freemium; gacha; subscription |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra systémové analýzy |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 26. 10. 2020 |
---|---|
Datum podání práce: | 10. 5. 2021 |
Datum obhajoby: | 14. 6. 2021 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/74860/podrobnosti |