Vizuální smog ve veřejném prostoru

Název práce: Vizuální smog ve veřejném prostoru
Autor(ka) práce: Raidlová, Tereza
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zelený, Martin
Oponenti práce: Lindner, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku tzv. vizuálního smogu ve veřejném prostoru na území hlavního města Prahy. Zabývá se otázkou venkovní reklamy a jejím vlivu na veřejnost. Cílem práce je analyzovat současný stav regulace vizuálního smogu na daném území a zjistit, jak je problematika vnímána místními obyvateli. V teoretické části práce definuje klíčové pojmy veřejný prostor, reklama a vizuální smog. Praktická část práce analyzuje platnou legislativu v oblasti venkovní reklamy a následně se věnuje vlastnímu výzkumu, který je opřen o dotazníkové šetření zkoumající postoje veřejnosti a polostrukturované rozhovory s odborníky na problematiku. Na základě získaných informací práce formuluje možná řešení vedoucí k redukci negativních dopadů vizuálního smogu.
Klíčová slova: veřejný prostor; vizuální smog; reklama
Název práce: Visual pollution in public spaces
Autor(ka) práce: Raidlová, Tereza
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zelený, Martin
Oponenti práce: Lindner, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bachelor's thesis is focused on the issue of visual pollution in public space in the city of Prague. It deals with the issue of outdoor advertising and its impact on people's lives. The aim of this thesis is to analyze the current state of regulation in the area and to find out how the issue is perceived by the locals. The theoretical part of the thesis defines the key terms public space, advertising, and visual smog. The practical part analyzes the current legislation in the field of outdoor advertising. Conducted research is based on a questionnaire survey examining public attitudes and semi-structured interviews with experts on the issue. Based on the information obtained, the work formulates possible solutions leading to the reduction of negative impacts of visual pollution.
Klíčová slova: public spaces; visual pollution; advertisement

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 1. 2021
Datum podání práce: 11. 5. 2021
Datum obhajoby: 11. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76313/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: