Analýza zákaznických preferencí při výběru nové herní konzole
Název práce: | Analýza zákaznických preferencí při výběru nové herní konzole |
---|---|
Autor(ka) práce: | Míka, Lukáš |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Kubaš, Mario |
Oponenti práce: | Hanzlík, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké faktory jsou pro českého zákazníka důležité při výběru nové herní konzole deváté generace. Dílčím cílem je provést průzkum vlastníků a zájemců o herní konzole deváté generace v době jejich tržního nedostatku a zjistit, jaký vliv tento tržní nedostatek na zákazníky má. Teoretická část bakalářské práce charakterizuje herní trh, jeho aspekty a historický kontext, poté popíše herní konzole jako herní platformu a představí herní konzole deváté generace. V praktické části je proveden výzkum formou dotazníku. Výzkum odhalil, že mezi obecně nejdůležitější faktory patří: výkon konzole, nabídka exkluzivních herních titulů, zpětná kompatibilita her, hezká grafická stránka her, rozlišení 4K a 8K, design ovladače a zkušenost s brandem výrobce. Zároveň byly určeny klíčové hodnotové rozdíly zákazníků konkurenčních výrobců herních konzolí – Sony a Microsoft. Úspěšně byl proveden průzkum nákupního rozhodování v průběhu nedostatku herních konzolí na českém trhu. |
Klíčová slova: | herní konzole; PlayStation; PS5; Xbox; XSX |
Název práce: | Analysis of customer preferences when choosing a new game console |
---|---|
Autor(ka) práce: | Míka, Lukáš |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Kubaš, Mario |
Oponenti práce: | Hanzlík, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The aim of this bachelor's thesis is to find out what factors are important for the Czech customer when choosing a new game console of the ninth generation. The partial goal is to conduct a survey of owners and those interested in ninth generation gaming consoles at the time of their market shortage and to find out what effect this market shortage has on customers. The theoretical part of the bachelor thesis characterizes the game market, its aspects and historical context, then describes game consoles as a game platform and introduces ninth generation game consoles. In the practical part, research is conducted in the form of a questionnaire. Research has revealed that the most important factors in general include: console performance, exclusive game title offer, game backward compatibility, nice game graphics, 4K and 8K resolution, gamepad design and experience with the brand. At the same time, key value differences between customers of competing manufacturers of game consoles - Sony and Microsoft - were determined. A survey of purchasing decisions was successfully carried out during the shortage of game consoles on the Czech market. |
Klíčová slova: | Xbox; PlayStation; game console; PS5; XSX |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra Arts managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 5. 1. 2021 |
---|---|
Datum podání práce: | 11. 5. 2021 |
Datum obhajoby: | 16. 6. 2021 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/75755/podrobnosti |