Marketingová strategie MICE akce

Název práce: Marketingová strategie MICE akce
Autor(ka) práce: Schneiderová, Petra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Petrů, Zdenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií akcí kongresového cestovního ruchu. Hlavním cílem této diplomové práce je popsat marketingovou strategii kongresových akcí před a během pandemie. Před pandemií se kongresová propagace orientovala na osobní účast na místě konání kongresu. K tomu směřovala celá propagační kampaň. Během pandemie se musela propagační strategie změnit, protože čistě osobní účast již nebyla možná a musely se najít nové způsoby, jak přilákat potenciální návštěvníky. Dílčím cílem práce je odhadnout budoucnost kongresových akcí a na základě toho vytvořit návrh marketingové strategie k hybridní formě kongresových akcí. V první části práce je popsána zkratka MICE, která obsahuje čtyři základní oblasti Meeting, Incentive, Conference a Exhibition. Dále je první část věnována bližšímu vymezení kongresového cestovního ruchu. V rámci studií je zde také zodpovězena výzkumná otázka: Co je motivací pro návštěvníky kongresových akcí? Proč se akcí zúčastní? Druhá část práce se věnuje aktuálním tématům, které ovlivňují cestovní ruch a s tím spojený kongresový cestovní ruch. Jsou to témata jako odchod Velké Británie z Evropské unie nebo již zmíněná pandemie Covid-19. Třetí část je věnována marketingové strategii kongresových akcí. Je zde uvedeno, jak probíhalo propagování kongresových akcí před pandemií a jak probíhá během pandemie. Změny jsou porovnány na datech z realizovaného kongresu. Poslední část práce je věnována návrhu marketingové strategie pro hybridní formu kongresových akcí. Pro dosažení stanovených cílů je čerpáno z několika pramenů. Jsou použity knižní a internetové publikace, dále autorka této práce použije explanaci, při níž popíše dosavadní status quo a narušení statusu po pandemii Covidu 19, na kterou naváže deskripce. Bude zde použita také komparace této změny.
Klíčová slova: kongresový cestovní ruch; MICE; marketingová strategie; COVID-19; marketingová strategie kongresových akcí
Název práce: Marketing strategy of MICE event
Autor(ka) práce: Schneiderová, Petra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Petrů, Zdenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis focusses on the marketing strategy of congress tourism events. The main goal of this diploma thesis is to describe the marketing strategy of congress events before and during a pandemic. Before the pandemic, congress promotion focused on personal participation at the congress venue. The whole promotional campaign aimed at this. During the pandemic, the promotional strategy had to change, as purely personal participation was no longer possible and new ways had to be found to attract potential visitors. The partial goal of this work is to estimate the future of congress events and based on that to create a proposal for a marketing strategy for a hybrid form of congress events. The first part of the thesis describes the abbreviation MICE, which contains four basic areas Meeting, Incentive, Conference and Exhibition. Furthermore, the first part is devoted to a more detailed definition of congress tourism. Within the studies, the research question is also answered here: What is the motivation for visitors to congress events? Why will they attend the event? The second part of the thesis deals with current topics that affect tourism and related congress tourism. These are topics such as the departure of Great Britain from the European Union or the already mentioned pandemic Covid-19. The third part is devoted to the marketing strategy of congress events. It shows how the promotion of congress events took place before the pandemic and how it takes place during the pandemic. The changes are compared on the basis of data from the implemented congress. The last part of the work is devoted to the design of a marketing strategy for a hybrid form of congress events. To achieve the set goals, it is drawn from several sources. Book and internet publications are used, and the author of this work will use an explanation to describe the current status quo and status violations after the Covid 19 pandemic, followed by a description. A comparison of this change will also be used here.
Klíčová slova: MICE; marketing strategy; marketing strategy of congress events; congress tourism; COVID-19

Informace o studiu

Studijní program / obor: Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 6. 2020
Datum podání práce: 11. 5. 2021
Datum obhajoby: 31. 5. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73618/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: