Mikrotransakce a jejich vliv na firmy v herním průmyslu
Název práce: | Mikrotransakce a jejich vliv na firmy v herním průmyslu |
---|---|
Autor(ka) práce: | Mareš, Antonín |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Džbánková, Zuzana |
Oponenti práce: | Kaňková, Eva |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Cílem této bakalářské práce je představení mikrotransakcí jako monetizačních modelů pro současné herní tituly a jejich dopad na firmy ve videoherním průmyslu. Práce popisuje vývoj videoherního průmyslu a jeho postupné zaměření na trh mobilních telefonů, které se v posledních letech stávají hlavní platformou pro hraní videoher ve světě. Je zde také zásadní spojitost mezi mobilním trhem, mikrotransakcemi a ostatními videoherními trhy. Následně jsou porovnány různě videoherní trhy s ohledem na region. Tato analýza dělí trhy podle počtu hráčů, výše výdělků, a následně dělí tyto tržby podle zařízení, na kterých byly dosaženy. Čína, Spojené Státy, Německo, Rusko a Česká republika byly zvoleny pro toto porovnání. Dále práce popisuje dopad mikrotransakcí na chování firem a reakci spotřebitelského segmentu na implementace těchto platebních metod. Posléze jsou popisovány legislativní omezení v rámci mikrotransakcí. Z výše popsaných analýz je vytvořen profil mikrotransakcí jako nástroje pro firmy ve videoherním průmyslu, a je sepsáno doporučení způsobu implementace mikrotransakcí do herních titulů s minimálním dopadem na spotřebitelský herní zážitek. |
Klíčová slova: | Hra; Videoherní průmysl; firma; free-to-play; Monetizace; Mikrotransakce; herní titul; mobilní trh; spotřebitelský segment; vysoko rozpočtový herní titul; pay-to-play |
Název práce: | Microtransactions and their influence on companies in the video game industry |
---|---|
Autor(ka) práce: | Mareš, Antonín |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Džbánková, Zuzana |
Oponenti práce: | Kaňková, Eva |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The aim of this bachelor thesis is to introduce microtransactions as monetization model for current game titles and their impect on companies in the video game industry. The thesis describes the development of the videogame industry and its gradual focus on the mobile phone market, which in recent years has become the main platform for playing videogames in the world. There is also a fundamental link between the mobile market, microtransactions and other video game markets. Subsequently, different video game markets are compared with respect to the region. This analysis divides the markets according to the nubmer of players, the amount of earnings, and then divides these revenues according to the platforms on which they were achieved. China, the United States, Germany, Russia and the Czech Republic were selected for comparison. Furthermore, the work describes the impact of microtransactions on the behavior of companies and the reaction of the consumer segment to the implementation of these payment methods. Subsequently, legislative restrictions within microtransactions are described. From these analyzes described above, a profile of microtransactions as a tool for companies in the video game insdustry is created, and a recommendation is made for hte method of implementing microtransactions into game titles with minimal impact on the consumer gaming experience. |
Klíčová slova: | Microtransactions; high budget game title; pay-to-play; free-to-play; game title; Monetization; Game; Video game industry; Mobile market; consumer segment; company |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra manažerské ekonomie |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 20. 1. 2021 |
---|---|
Datum podání práce: | 12. 5. 2021 |
Datum obhajoby: | 7. 6. 2021 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/76348/podrobnosti |