Etický konzumerismus a profil etického konzumenta na Slovensku

Název práce: Etický konzumerizmus a profil etického konzumenta na Slovensku
Autor(ka) práce: Valíčková, Adriána
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Džbánková, Zuzana
Oponenti práce: Kaňková, Eva
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom tejto bakalárskej práce je preskúmať fenomén etického konzumerizmu a etických konzumentov na Slovensku, a na základe demografických znakov a psychologických charakteristík identifikovať profil slovenského etického konzumenta, vrátane jeho prekážok. Dáta z kvantitatívneho výskumu, vo forme online dotazníkového šetrenia, sú analyticky triedené a analyzované prostredníctvom popisnej štatistiky, predovšetkým využitím priemerných stredných hodnôt. Na základe výsledkov výskumu sú v oblasti etického konzumerizmu na Slovensku aktívnejší spotrebitelia ženského pohlavia, vo vyššom veku a s nižším príjmom. Výsledky ale zároveň určili psychologické znaky ako vhodnejšie pre účel identifikácie etických konzumentov na Slovensku. Získané dáta ďalej odhaľujú hlavné bariéry slovenských spotrebiteľov pri aplikácii etického konzumerizmu a taktiež dôvody, kvôli ktorým sa časť slovenských spotrebiteľov odmieta fenoménu etického konzumerizmu účastniť.
Klíčová slova: konzumerizmus; etický konzument; etický konzumerizmus; profil etického konzumenta na Slovensku
Název práce: Etický konzumerismus a profil etického konzumenta na Slovensku
Autor(ka) práce: Valíčková, Adriána
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Džbánková, Zuzana
Oponenti práce: Kaňková, Eva
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem této práce je prozkoumat fenomén etického konzumerizmu a etických konzumentů na Slovensku, a na základě demografických znaků a psychologických charakteristik identifikovat profil slovenského etického konzumenta, včetně jeho překážek. Data z kvantitativního výzkumu, ve formě online dotazníkového šetření, jsou analyticky tříděny a analyzovány prostřednictvím popisné statistiky, především využitím průměrných středních hodnot. Na základě výsledků výzkumu jsou v oblasti etického konzumerizmu na Slovensku aktivnější spotřebitelé ženského pohlaví, ve vyšším věku a s nižším příjmem. Výsledky ale zároveň určili psychologické znaky jako vhodnější pro účel identifikace etických konzumentů na Slovensku. Získaná data dále odhalují hlavní bariéry slovenských spotřebitelů při aplikaci etického konzumerizmu a také důvody, kvůli kterým se část slovenských spotřebitelů odmítá fenoménu etického konzumerizmu účastnit.
Klíčová slova: etický konzumerismus; etický konzument; profil etického konzumenta na Slovensku; konzumerismus
Název práce: Ethical consumerism and profile of ethical consumer in Slovakia
Autor(ka) práce: Valíčková, Adriána
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Džbánková, Zuzana
Oponenti práce: Kaňková, Eva
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of this bachelor´s thesis to examine the phenomenon of ethical consumerism and ethical consumers in Slovakia, and to identify the profile of the Slovak ethical consumer, including its obstacles, based on demographic and psychological factors. Data obtained from quantitative research, in form of an online questionnaire, are analytically sorted and further analyzed using descriptive statistics, mainly average value. Based on the research results, female consumers are more active in the field of ethical consumerism in Slovakia, at an older age and with lower income. The results also identified psychological features as more suitable for the purpose of identifying ethical consumers in Slovakia. The obtained data further reveal the main barriers of Slovak consumers in the application of ethical consumerism and also the reasons why some Slovak consumers refuse to participate in the phenomenon of ethical consumerism.
Klíčová slova: consumerism; ethical consumerism; ethical consumer; profile of ethical consumer in Slovakia

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 1. 2021
Datum podání práce: 12. 5. 2021
Datum obhajoby: 7. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76247/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: