Strategie a rozvoj automobilového průmyslu v České republice

Název práce: Strategie a rozvoj automobilového průmyslu v České republice
Autor(ka) práce: Erbrt, Miroslav
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hönig, Vladimír
Oponenti práce: Procházka, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je stanovení ekonomických podmínek a zákaznických postojů pro úspěšný rozvoj elektromobility. V práci budou hodnoceny faktory strategické, ekonomické, technické, distribuční i politicko-právní. Práce analyzuje otázky budoucího rozvoje a strategie s ohledem na nadměrné regulace tohoto trhu a příchodem trendu elektromobility s návazností na problematiku chybějící infrastruktury v ČR. Práce se zabývá otázkou pomalého nárůstu elektromobility ve srovnání s ostatními zeměmi EU. Hypotézou práce je: Současná pandemická situace má pozitivní dopad pro přesun k elektromobilitě. Práce je zakončena autorovou predikcí budoucího vývoje automobilového trhu v České republice. Získané poznatky by měly být využity v praxi automobilovými dealery za účelem zkvalitnění poskytovaných služeb a uplatnění při investičním rozhodování. Pro ověření hypotézy budou použity nástroje analýzy rozhodování spotřebitele, dále také výpočet ROI, NPV a doba návratnosti. Data budou získána ve spolupráci s ŠKODA AUTO a.s. V diskusi budou komparovány výsledky s autory odborných publikací, v závěru práce pak zhodnocení strategie a ekonomiky rozvoje elektromobility v podmínkách České republiky.
Klíčová slova: Automobilový průmysl; ROI; SWOT analýza; trh; Covid-19; elektromobilita; PESTEL analýza
Název práce: Automotive strategy and development in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Erbrt, Miroslav
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Hönig, Vladimír
Oponenti práce: Procházka, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of master’s thesis is to determine the economic conditions and customer’s attitudes for successful development of electromobility. Strategic, economic, technical, distribution and political – legal factors will be evaluated in the thesis. The thesis analyses issues of future development and strategy about excessive restrictions and regulations of automotive market and with the advent of electromobility trend in relation to the issue of missing infrastructure in the Czech Republic. The thesis deals with the issue of slow growth of electromobility in comparison with other EU countries. The hypothesis of the thesis is: The current pandemic situation has effective impact on the transition to electromobility. The work ends with the author’s prediction of the future development of the automotive market in the Czech Republic. The acquired knowledge should be used in practice by car dealers to improve the quality of services provided and application in investment decisions. Consumer decision analysis tools will be used to verify the hypothesis, as well as the calculation of ROI, NPV and payback period. The data will be obtained in cooperation with ŠKODA AUTO a.s. The discussion will compare the results with the authors of professional publications, at the end of the work the strategy and economics of electromobility development will be evaluated in the conditions of the Czech Republic.
Klíčová slova: Automotive; ROI; SWOT analysis ; Covid-19; electromobility; market; PESTEL analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 12. 2020
Datum podání práce: 12. 5. 2021
Datum obhajoby: 8. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/75421/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: