Vliv COVID-19 na vývoz luxusního zboží na italský trh

Název práce: Vliv COVID-19 na vývoz luxusního zboží na italský trh
Autor(ka) práce: Lišková, Barbora
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Halík, Jaroslav
Oponenti práce: Fischer, Viktor
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce je zaměřená na vliv pandemie COVID-19 na vývoz luxusního zboží českých exportérů na italský trh. Cílem práce byl návrh revize exportní strategie firem působících ve vybraném odvětví na základě analýzy dopadu pandemie na vývoz na italský trh. V teoretické části se práce věnovala literární rešerši již známých poznatků o internacionalizaci firem a vývozním operacím jako nejběžnější formě vstupu na zahraniční trhy. Zároveň byl definován dopad koronavirové pandemie na mezinárodní obchod a na samotné odvětví luxusního zboží. Dále se první část věnuje teritoriální analýze a analýze rizik italského trhu. V empirické části práce se autorka pomocí kvalitativního výzkumu snaží odpovědět na otázku vlivu pandemické situace na vývoz na italský trh, trendy a nástroje využívané společnostmi k úspěšnému vývozu. Největší dopad měla pandemická situace na oblast komunikace s klientem, změnu poptávky po luxusním zboží a akvizici nových zákazníků. Adaptace italských klientů na moderní komunikační i prodejní nástroje se ukázala být neuspokojivá. Z výzkumu vychází, že přesun prodejů v rámci tohoto odvětví do online prostředí je velmi pomalý vzhledem k typologii produktů, které se vyznačují vysokou kvalitou a doprovodnými službami, které nelze zprostředkovat online.
Klíčová slova: mezinárodní obchod; luxusní zboží; italský trh; COVID-19; vývozní operace; B2B
Název práce: COVID-19 pandemic impact on exporting luxury goods into Italian market
Autor(ka) práce: Lišková, Barbora
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Halík, Jaroslav
Oponenti práce: Fischer, Viktor
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis is focusing on COVID-19 pandemic impact on exporting luxury Czech goods into Italian market. Primary aim of the thesis was a revision proposal of exporting strategy for selected companies within this industry based on the analysis of pandemic impact on export into Italian market. Theoretic part is dealing with a literature review of already well-known knowledge about companies internationalization and exporting as the most common entry form into foreign markets. Simultaneously, the pandemic consequence on international trade and luxurious goods sector itself was defined. First part is also dedicated to territorial and Italian market´s risk analysis. Empirical part is using a qualitative research targeting to answer the question of pandemic influence on exporting into Italian market, trends and tools used by different companies for successful export. The biggest impact of the whole pandemic situation was related to communication with a client, demand change towards luxury goods and acquisition of new customers. Adaptation of Italian clients to modern communication and sales tools proved to be unsatisfactory. The research is showing up, that sales transfer within this industry into online environment was very slow with regard to the products typology, which are typical for its high quality and accompanying service, that cannot be arranged online.
Klíčová slova: international trade ; luxury goods; B2B; Italian market; COVID-19; exporting

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 10. 2020
Datum podání práce: 25. 6. 2021
Datum obhajoby: 8. 9. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74760/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: