Ubytovávání se v době pandemie: spotřebitelská očekávání ve vztahu k jejich postojům k riziku

Název práce: Ubytovávání se v době pandemie: spotřebitelská očekávání ve vztahu k jejich postojům k riziku
Autor(ka) práce: Stepanova, Julie
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Musil, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce zkoumá postoj spotřebitelů k riziku a jejich očekávání v procesu ubytová-vání se v době pandemie Covid-19. Klíčovou roli v hospitality sektoru po pan-demii bude pravděpodobně hrát snižování rizika pomocí technologických ino-vací. Jeho dopad na chování zákazníka při rozhodování však není znám. Vý-zkum se zaměřuje na technologické inovace, které snižují počet interakcí hostů se zaměstnanci a zvyšují čistotu. Cílem bylo zkoumat dopad očekávané interak-ce a očekávané čistoty na vnímané zdravotní riziko a záměr rezervace hotelu. Byla provedena studie s využitím online respondentů. Studie zjistila, že nízká úroveň očekávaných interakcí prostřednictvím online technologií vede k nízké úrovni vnímaného zdravotního rizika. Vnímané zdravotní riziko zprostředková-vá vztah mezi očekávanou interakcí a záměrem rezervace hotelu. Kromě toho vysoká úroveň očekávané čistoty prostřednictvím pokročilých čisticích techno-logií zmírňuje dopady očekávané interakce na vnímané zdravotní riziko. Jsou diskutovány teoretické a praktické důsledky.
Klíčová slova: technologické inovace; vnímané riziko; očekávaná interakce a čistota, ; Pandemie COVID-19
Název práce: Accommodation during the pandemic: consumer expectations in relation to their risk attitudes
Autor(ka) práce: Stepanova, Julie
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Musil, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis examines consumers' attitudes to risk and their expectations in the housing process in the Covid-19 era. Reducing the risk of helping technological innovation is likely to play a key role in the hospitality sector after a pandemic. However, its impact on customer behavior in decision-making is unknown. The research focuses on technological innovations that reduce the number of guest interactions with employees and increase cleanliness. The aim was to examine the impact of the expected interaction and expected cleanliness on the perceived health risk and the intention to book the hotel. A study was performed using an online respondent. The study found that the low level of expected interactions through online technology leads to a low level of perceived health risk. The perceived health risk mediates the relationship between the expected interaction and the intention to book the hotel. In addition, the high level of expected purity through advanced cleaning technologies mitigates the effects of the expected interaction on the perceived health risk. Theoretical and practical consequences are discussed.
Klíčová slova: technological innovation; perceived risk; expected interaction and purity; COVID-19 pandemic

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 10. 2020
Datum podání práce: 15. 7. 2021
Datum obhajoby: 2021

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: