Úroveň a determinanty strategické filantropie firem v České republice

Název práce: Úroveň a determinanty strategické filantropie firem v České republice
Autor(ka) práce: Kubíčková, Klára
Typ práce: Disertační práce
Vedoucí práce: Špička, Jindřich
Oponenti práce: Krause, Josef; Vochozka, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem disertační práce je zhodnotit koncept strategické filantropie soukromých firem v České republice s ohledem na hlavní směry výzkumu identifikované v zahraničních studiích firemní filantropie. Splnění tohoto výzkumného cíle umožňuje učinit nové závěry o specifikách strategické filantropie v prostředí České republiky, rozdílech mezi strategickou filantropií a filantropickou strategií, které obě představují strategický přístup k firemní filantropii, a lépe pochopit strategický motiv firemní filantropie. Empirická fáze je rozdělená do tří částí dle hlavních směrů výzkumu. Nejprve definuje model strategického přístupu k firemní filantropii, následně identifikuje determinanty tohoto strategického přístupu a zkoumá jeho vliv na finanční výkonnost firmy. Práce komplexně pokrývá koncept strategické filantropie.
Klíčová slova: strategická filantropie; filantropická strategie; firemní filantropie; smíšená hodnota; sdílená hodnota; měření dopadu
Název práce: Strategic Corporate Philanthropy in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Kubíčková, Klára
Typ práce: Dissertation thesis
Vedoucí práce: Špička, Jindřich
Oponenti práce: Krause, Josef; Vochozka, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This dissertation thesis aims to evaluate the concept of strategic philanthropy of private companies in the Czech Republic by addressing the main directions of research identified in foreign studies of corporate philanthropy. Fulfilling this research goal enables to draw new conclusions about the specifics of strategic philanthropy in the Czech Republic, the differences between strategic philanthropy and philanthropic strategy, both of which represent a strategic approach to corporate philanthropy, and better understand the strategic motive of corporate philanthropy. The empirical phase is divided into three parts according to the main directions of research. It defines a model of strategic approach to corporate philanthropy, then identifies the determinants of this strategic approach and examines its impact on financial performance. The thesis comprehensively covers the concept of strategic philanthropy.
Klíčová slova: shared value; blended value; strategic philanthropy; philanthropic strategy; corporate philanthropy; impact measurement

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Doktorský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ph.D.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 10. 2016
Datum podání práce: 18. 7. 2021
Datum obhajoby: 16. 9. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59310/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: