Vedení mezinárodních týmů v maloobchodě v České Republice

Název práce: Management of international teams in retail in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Merlich, Yulia
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Šilerová, Lenka
Oponenti práce: Jarošová, Eva
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This master’s thesis is dedicated to solving an issue of cooperation between Czech nationals and immigrants from the post-Soviet countries in retail in the Czech Republic. The main goal of it is to offer optimal management style to lead such teams, facilitate day to day problem solving for the managers of such teams, and, to explain the main problems, that complicate efficient working communication between international teams’ members in retail. Achieving the set goals was based on a survey of 100 respondents, that belong to the targeted national and professional groups; followed by qualitative research of their opinions with a help of focus group method. Research results demonstrate main problems in communication, that arise in international retail teams; as well as similarities and differences of the targeted national groups within the working environment. For the conclusion there were formulated particular steps and tips, which can facilitate work of managers and benefit to creating their own optimal managerial style.
Klíčová slova: Multicultural management; Retail Management; Retail; International Teams; Czech working culture; Pos-Soviet working culture
Název práce: Vedení mezinárodních týmů v maloobchodě v České Republice
Autor(ka) práce: Merlich, Yulia
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Šilerová, Lenka
Oponenti práce: Jarošová, Eva
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato diplomová práce řeší problém spolupráce Čechů a imigrantů ze zemí bývalého Sovětského svazu v pracovním prostředí maloobchodu v České republice. Cílem bylo nalézt optimální styl vedení takových týmů, usnadnit jejich vedoucím řešení praktických záležitostí a pochopit hlavní problémy, jež překáží efektivní pracovní komunikaci mezi členy mezinárodních týmů v maloobchodě. Splnění cílů práce bylo založeno na provedení dotazníkového šetření u 100 respondentů, kteří pocházejí ze zkoumaných národnostních a profesních skupin, a následném kvalitativním výzkumu názorů těchto skupin pomocí metody focus group. Výsledky demonstrují hlavní komunikační problémy, jež vznikají v mezinárodních retailových týmech, stejně jako podobnosti a odlišnosti zkoumaných národů v pracovním prostředí. V závěru jsou formulovány konkrétní postupy a doporučení, které vedoucím usnadní práci a přispějí k tomu, aby si mohli vytvořit vlastní optimální styl řízení svých týmů.
Klíčová slova: Multikulturní management; Retail management; Mezinárodní týmy; Česká pracovní kultura; Pracovní kultura zemí SNS; Maloobchod

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské psychologie a sociologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 3. 2021
Datum podání práce: 22. 8. 2021
Datum obhajoby: 10. 9. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76705/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: