Návrh on-line marketingové komunikace pro e-shop Mialis Jewelry
Autor(ka) práce:
Marchukova, Aleksandra
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Mareš, Jan
Oponenti práce:
Dvořáková, Michaela
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je analýza marketingové a komunikační strategie malé firmy - Mialis Jewelry. Práce začíná stručným seznámením s vývojem marketingu a komunikace včetně toho, jak je ovlivnil nástup internetu. Dále se zabývá různými optimalizacemi pro vyhledávače, které firmy používají ke zlepšování hodnocení svých webových stránek. Praktická část obsahuje situační analýzu vnitřního a vnějšího prostředí za využití Porterovy analýzy pěti sil, VRIO a SWOT analýzy. Díky detailním analýzám byly vytvořeny ekonometrické modely pro předpověď očekávané návštěvnosti webových stránek v následujících třech měsících, které odhalily stagnaci počtu návštěv. Kvantitativní výzkum byl proveden na základě dvou různých průzkumů. První z nich pomohl při stanovení výhodnější ceny prstenů, které se špatně prodávají. Průzkum odhalil, že některé prsteny považují zákazníci za předražené a jiné naopak podhodnocené. Na závěr bylo vytvořeno několik návrhů optimalizace, které by mohly vést k větší návštěvnosti webových stránek firmy a zajistit tak více prodejů.
Klíčová slova:
Komunikace; Marketing; SEO
Název práce:
Optimisation of online marketing and communication for Mialis Jewelry e-shop
Autor(ka) práce:
Marchukova, Aleksandra
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Mareš, Jan
Oponenti práce:
Dvořáková, Michaela
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
This study aims to analyze the marketing and communication strategy of a small business – Mialis Jewelry. The study begins with the literature review of the development of marketing and communications throughout time and introduction of the internet, before covering various search engine optimizations that businesses employ to boost their website rank. The practical part involves the situational analysis of the internal and external environment, using porters five forces, VRIO and SWOT frameworks. Furthermore, the analytics are covered in detail and econometric models are made to forecast the expected traffic in the next 3 months, which revealed that the traffic is currently stagnating. Quantitative research involved two different surveys, one of which aided in the pricing strategy of rings that were taking longer than usual to sell, revealing that some of the rings were overpriced in the customers eyes, as well as underpriced. Ultimately, a set of optimization proposals were made that would benefit the business by bringing traffic to their website and generating more sales.