Vplyv covid-19 na spotrebiteľské správanie v rôznych demografických segmentoch

Název práce: Vplyv covid-19 na spotrebiteľské správanie v rôznych demografických segmentoch
Autor(ka) práce: Straňovský, Roman
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Hinčica, Vít
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Pandémia covid-19 nás všetkých ovplyvnila a zmenila naše doposiaľ zaužívané spôsoby a zvyky. Taktiež sa zmenil spôsob akým nakupujeme. Diplomová práca analyzuje zmenu spotrebiteľského správania vplyvom pandémie covid-19 s ohľadom na rôzne demografické segmenty. Prvá kapitola obsahuje teoretické vymedzenie pojmov, ktoré sa v práci budú vyskytovať. Druhá kapitola je zameraná na charakteristiku zmeny spotrebného správania počas predchádzajúcich kríz a následne sa zaoberá špecifikami, ktorými sa vyznačuje pandémia covid-19. Tretia kapitola hodnotí súčasný stav poznania v tejto problematike so zameraním na početnosť a štruktúru nákupov, spôsob nakupovania, spôsob platby a doručenia tovarov a v neposlednom rade na demografické rozdiely zaznamenané v rôznych štúdiách. Štvrtá kapitola obsahuje analýzu primárnych dát získaných z dotazníkového šetrenia. Zhodnotí, ktoré demografické faktory sú relevantné pri zmene výdavkov spotrebiteľov a taktiež sú zodpovedané stanovené hypotézy ohľadne vplyvu pandémie na jednotlivé demografické segmenty. V závere práca zhrňuje zistené poznatky a porovnáva ich so súčasným stavom poznania.
Klíčová slova: Spotrebiteľ; Covid-19; Kvantitatívny výskum; Spotrebiteľské správanie; Demografia
Název práce: Vplyv covid-19 na spotrebiteľské správanie v rôznych demografických segmentoch
Autor(ka) práce: Straňovský, Roman
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Hinčica, Vít
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Pandemie covid-19 nás všechny ovlivnila a změnila naše dosud zažité způsoby a zvyky. Také se změnil způsob, jakým nakupujeme. Diplomová práce analyzuje změnu spotřebitelského chování vlivem pandemie covid-19 s ohledem na různé demografické segmenty. První kapitola obsahuje teoretické vymezení pojmů, které se v práci budou vyskytovat. Druhá kapitola je zaměřena na charakteristiku změny spotřebního chování během předchozích krizí a následně se zabývá specifiky, kterými se vyznačuje pandemie covid-19. Třetí kapitola hodnotí současný stav poznání v této problematice se zaměřením na četnost a strukturu nákupů, způsob nakupování, způsob platby a doručení zboží a v neposlední řadě na demografické rozdíly zaznamenané v různých studiích. Čtvrtá kapitola obsahuje analýzu primárních dat získaných z dotazníkového šetření. Zhodnotí, které demografické faktory jsou relevantní při změně výdajů spotřebitelů a také jsou zodpovězeny stanovené hypotézy ohledně vlivu pandemie na jednotlivé demografické segmenty. V závěru práce shrnuje zjištěné poznatky a srovnává je se současným stavem poznání.
Klíčová slova: Kvantitativní výzkum; Demografie; Covid-19; Spotřebitel; Spotřebitelské chování
Název práce: The impact of thecovid-19 on consumer behavior in different demographic segments
Autor(ka) práce: Straňovský, Roman
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Hinčica, Vít
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The covid-19 pandemic has affected all of us and changed our way of living and our habits. The way we shop has also changed. The thesis analyzes the change in consumer behavior due to the covid-19 pandemic in different demographic segments. The first chapter contains a theoretical definitions of terms that will appear later in the work. The second chapter focuses on the characteristics of the change in consumer behavior during previous crises and then deals with the specifics of the covid-19 pandemic. The third chapter evaluates the literature review in this field with a focus on the number and structure of purchases, the method of shopping, payment and delivery of goods and, last but not least, the demographic differences observed in various studies. The fourth chapter contains an analysis of the primary data obtained from a questionnaire survey. It will assess which demographic factors are relevant in consumer spendings change and also evaluate set hypotheses regarding the impact of the pandemic on individual demographic segments. In the summary, the work summarizes the findings and compares them with the literature review.
Klíčová slova: Covid-19; Consumer; Consumer behaviour; Demography; Quantitative research

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 12. 2020
Datum podání práce: 10. 12. 2021
Datum obhajoby: 17. 1. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/75439/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: