Porovnání lidské a umělé inteligence při hraní šachu

Název práce: Porovnání lidské a umělé inteligence při hraní šachu
Autor(ka) práce: Procházka, Lukáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Sigmund, Tomáš
Oponenti práce: Uher, Lukáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou lidské a umělé inteligence. Cílem práce je porovnat lidskou a umělou inteligenci ve hře šachu. První kapitola se věnuje samotnému pojmu a definici lidské inteligence, jejímu měření a druhům. Ve druhé kapitole je vymezena umělá inteligence, představen Turingův test a argument čínského pokoje, a především zhodnocení přínosů a rizik spojených s využíváním umělé inteligence. V následující kapitole je definována samotná hra šachu. Pomocí metod rozhovoru a SWOT analýzy, bakalářská práce objasní, jak člověk vnímá hru šachu s umělou a lidskou inteligencí. Výzkum byl zakončen závěrem, že umělá inteligence nedokáže plně nahradit lidskou inteligenci ve hře šachu.
Klíčová slova: umělá inteligence; šachy; lidská inteligence
Název práce: Comparison of human and artificial intelligence in playing chess
Autor(ka) práce: Procházka, Lukáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Sigmund, Tomáš
Oponenti práce: Uher, Lukáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the issue of human and artificial intelligence. The aim is to compare human and artificial intelligence in the game of chess. The first chapter deals with the concept and definition of human intelligence, its measurement, and its types. The second chapter defines artificial intelligence, introduces the Turing test and the argument of the Chinese room, and especially the evaluation of the benefits and risks associated with the use of artificial intelligence. The following chapter defines the game of chess itself. Using interview methods and SWOT analysis, the bachelor's thesis explains how human perceives the game of chess with artificial and human intelligence. The research concluded that artificial intelligence cannot fully replace human intelligence in the game of chess.
Klíčová slova: chess; human intelligence; artificial intelligence

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 2. 2021
Datum podání práce: 13. 12. 2021
Datum obhajoby: 31. 1. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76157/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: