Spotřebitelské vnímání antropomorfizovaných obalů produktů

Název práce: Spotřebitelské vnímání antropomorfizovaných obalů produktů
Autor(ka) práce: Kozelková, Jennifer
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Gunina, Daria
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je zjistit rozdíly ve vizuální pozornosti a vnímání antropomorfizovaných a neantropomorfizovaných obalů produktů v závislosti na pohlaví respondentů. Vzhledem k stanovenému cíli byly formulovány odpovídající výzkumné otázky. K naplnění stanoveného cíle byl využit eye trackingový výzkum, brand recall výzkum a dotazník v podobě sémantického diferenciálu. Produkty byly vybrány rovnoměrně ze čtyř kvadrantů FCB matice. Dle získaných výsledků z výzkumu lze konstatovat, že antropomorfizované obaly produktů nemusí vždy přitáhnout vizuální pozornost respondentů či vyvolat pozitivní odezvu při vnímání produktu spotřebitelem. Bylo však potvrzeno, že využití antropomorfních prvků je u některých produktů žádoucí.
Klíčová slova: eye tracking; brand recall ; marketing; antropomorfismus; sémantický diferenciál
Název práce: Consumer perception of anthropomorphized product packaging
Autor(ka) práce: Kozelková, Jennifer
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Gunina, Daria
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this diploma thesis is to determine the differences in visual attention and perception of anthropomorphized and non-anthropomorphized product packaging depending on the gender of the respondents. With regard to the set goal, corresponding research questions were formulated. Eye tracking research, brand recall research and a questionnaire in the form of a semantic differential were used to fulfill the set goal. The products were selected evenly from the four quadrants of the FCB Grid. According to the results of the research, it can be stated that anthropomorphized product packaging may not always attract the visual attention of respondents or provoke a positive response when the product is perceived by the consumer. However, it has been confirmed that the use of anthropomorphic elements is desirable for some products.
Klíčová slova: anthropomorphism; marketing; semantic differential; brand recall; eye tracking

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 3. 2019
Datum podání práce: 17. 12. 2021
Datum obhajoby: 19. 1. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69367/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: