Růst e-commerce trhu v ČR a porovnání s vývojem v ČLR v letech mezi lety 2010-2020

Název práce: Růst e-commerce trhu v ČR a porovnání s vývojem v ČLR v letech mezi lety 2010-2020
Autor(ka) práce: Pekař, Zdeněk
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Loužek, Marek
Oponenti práce: Řežábek, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce analyzuje současný stav e-commerce sektoru v České republice, také pozoruje změny a vývoj v posledních letech. E-commerce se stává jako takové více důležité a hraje v současnosti velkou roli jak pro firmy, tak pro spotřebitele. V této práci jsou primárními cíli shrnutí současného stavu českého trhu, analýza jeho změn oproti minulosti spolu s tím i pozorování změn při pandemii Covid-19. Mezi další cíle pak patří sestavení vhodných doporučení pro firmy i spotřebitele při jejich vytváření pohledu na tento způsob obchodování. Zároveň také práce poukazuje na světové lídry, které utváření trendy a novinky v tomto odvětví, které výrazně mění způsoby obchodování obecně. Teoretická část popisuje důležité pojmy z okruhu e-commerce, základní členění, výhody a nevýhody společně s krátkou historií vývoje on-line obchodování. Praktická část popisuje vliv na běžného spotřebitele a sleduje jeho změny v nákupním chování. Následně je zpracován přehled českého e-comemrce prostředí, doplněný o porovnání s Čínou, jakožto světovým e-commerce lídrem. A v závěru práce je uvedeno několik doporučení, novinek a trendů potencionálně vhodných na české prostředí.
Klíčová slova: E-commerce; Internetové obchodování; E-shop
Název práce: E-commerce in Czech republic in years 2010-2020 and comparison with China
Autor(ka) práce: Pekař, Zdeněk
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Loužek, Marek
Oponenti práce: Řežábek, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma paper analyzes present situation of czech e-commerce. It looks on the changes and history of it in last years. E-commerce is becoming more important and it plays big role for bussinesses and consumers. Primary aim of this paper is to summarize present state of czech market and analyze changes with years before and also analyze changes that cause pandemic Covid-19. Other aims are focused on creating good recommendation for business and for customers and point out new trends and technologies that are available. Teoretic part is mailny focused on core basics of e-commerce, basic types and it´s strong and weak sides. Also there is a little historical summary of Internet and e-commerce. Practical part of paper is focus on description of behavior of customer and changes in time and by pandemic. There is also summary of czech e-commerce and it´s comparison with China. At the end there are many recommendations, new technologies and possibilities that can be usefull in futur efor anybody.
Klíčová slova: E-commerce; internet business; E-shop

Informace o studiu

Studijní program / obor: Hospodářská politika
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra hospodářské a sociální politiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 4. 2021
Datum podání práce: 28. 2. 2022
Datum obhajoby: 25. 5. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76902/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: