Mediální obraz migrace: případová studie České republiky

Název práce: Mediální obraz migrace: případová studie České republiky
Autor(ka) práce: Sklenářová, Barbora
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Votoupalová, Markéta
Oponenti práce: Kristek, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce zkoumá vliv médií na veřejné mínění v České republice. Hlavním cílem je zjistit, zda mohou zvolené zpravodajské portály IDnes.cz, Lidovky.cz a Novinky.cz podporovat skepticismus české společnosti vůči migraci a uprchlictví. Práce nejprve ukotvuje teoretická východiska zaměřující se na mediální nástroje, které v konečném důsledku napomáhají vytvářet zveřejňované články. Následně jsou selektované články podrobeny analýze, jež sleduje, jakým způsobem je problematika migrace a uprchlictví vyobrazována pro české čtenáře. Závěrem došlo k naplnění stanoveného cíle, tedy byla potvrzena hlavní výzkumná otázka, že média mají negativně orientovaný vliv na veřejné mínění v České republice. Tato případová studie může pomoci k dalšímu zkoumání účinků médií na společnost.
Klíčová slova: uprchlictví; média; veřejné mínění; migrace; Česká republika; mediální konstrukce reality
Název práce: Media image of migration: a case study of the Czech Republic
Autor(ka) práce: Sklenářová, Barbora
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Votoupalová, Markéta
Oponenti práce: Kristek, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis examines the influence of the media on public opinion in the Czech Republic. The main goal is to find out whether the selected news portals IDnes.cz, Lidovky.cz and Novinky.cz can support the skepticism of Czech society towards migration and refugees. The thesis first anchors the theoretical basis focusing on media tools, which ultimately help to create published articles. Subsequently, the selected articles are subjected to an analysis that monitors how the issue of migration and refugees is portrayed to Czech readers. In the end, the set goal was met, ie the main research question was confirmed that the media have a negative influence on public opinion in the Czech Republic. This case study can help further examine the effects of the media on society.
Klíčová slova: media; Czech Republic; refugees; public opinion; migration; media construction of reality

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní studia - diplomacie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 4. 2021
Datum podání práce: 26. 4. 2022
Datum obhajoby: 26. 5. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76908/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: