Role neformálního vzdělávání při rozvoji pracovních kompetencí a dovedností pro Průmysl 4.0
Název práce: | Role neformálního vzdělávání při rozvoji pracovních kompetencí a dovedností pro Průmysl 4.0 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Phanová, Hoang Linh |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Stuchlíková, Zuzana |
Oponenti práce: | Procházková Ilinitchi, Cristina |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jakou roli má při rozvoji pracovních kompetencí a dovedností pro Průmysl 4.0 neformální, příp. informální vzdělávání v evropském, resp. českém prostředí. Vedlejším cílem je zjistit, zda a případně jakou má EU strategii v rámci rozvoje kompetencí a dovedností pro Průmysl 4.0. v období od roku 2013–2022. Úvodem jsou definovány klíčové pojmy a koncepty, zejména průmyslové revoluce a její historie, dále Průmysl 4.0 a jeho specifika. Zaměřuji se na pracovní kompetence pro Průmysl 4.0 a problematiku mezery v dovednostech. Dále se věnuji neformálnímu vzdělávání při rozvoji pracovních kompetencí a dovedností pro Průmysl 4.0 a zjišťuji, zda má EU strategii v rámci rozvoje pracovních kompetencí a dovedností pro Průmysl 4.0 v období 2013 - 2022. V diplomové práci popisuji aktivity neformálního vzdělávání z praxe, a to jak na mezinárodní, tak i národní úrovni. A to na příkladech projektů, které byly podpořeny v rámci iniciativy Erasmus+ či z iniciativ v ČR. Dále je v práci vypracována SWOT analýza, sloužící k hodnocení neformálního vzdělávání. V závěru práce je pomocí kvalitativního výzkumu zkoumána role neformálního vzdělávání při rozvoji kompetencí pro Průmysl 4.0. A to konkrétně jako výsledek projektu Level Up, který je v diplomové práci podrobně popsán. |
Klíčová slova: | Průmysl 4.0; Neformální vzdělávání; dovednosti a kompetence; Mezera v dovednostech |
Název práce: | The role of non-formal education in developing work competences and skills for Industry 4.0 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Phanová, Hoang Linh |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Stuchlíková, Zuzana |
Oponenti práce: | Procházková Ilinitchi, Cristina |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The main objective of the thesis is to find out what role non-formal or informal education plays in the development of work competencies and skills for Industry 4.0 in the European or Czech environment. A secondary objective is to find out whether and, if so, how developed the EU strategy is in the development of competencies and skills for Industry 4.0 in the period 2013-2022. The introductory part defines key terms and concepts, especially the industrial revolution and its history, as well as Industry 4.0 and its specifics. The focus is also on work competencies and skills for Industry 4.0 and on the topic of skills mismatch. Furthermore, I elaborate on non-formal education in the development of work competencies and skills for Industry 4.0 and I find out whether the EU has a strategy for the development of work competencies and skills for Industry 4.0 in the period 2013-2022. In the thesis, I describe non-formal education activities from field experience, both international and national. This is based on examples of projects that have been supported by program Erasmus + or Czech initiatives. Furthermore, the thesis contains a SWOT analysis used to evaluate non-formal education. In closing the thesis, the role of non-formal education in the development of competencies for Industry 4.0 is examined through qualitative research. Specifically, as a result of the Level Up project, which is described in detail in the thesis. |
Klíčová slova: | Industry 4.0; Skills and competencies; Skills mismatch; Non-formal education |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Mezinárodní obchod |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta mezinárodních vztahů |
Katedra: | Katedra mezinárodních ekonomických vztahů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 26. 5. 2021 |
---|---|
Datum podání práce: | 28. 4. 2022 |
Datum obhajoby: | 30. 5. 2022 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/77022/podrobnosti |