Segmentace zákazníků na trhu slow fashion v České republice

Název práce: Segmentace zákazníků na trhu slow fashion v České republice
Autor(ka) práce: Babenka, Katsiaryna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Stránská, Michaela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Prvním cílem této práce je odkrytí segmentů existujících na trhu slow fashion v České republice. Druhým cílem je doporučení vhodné marketingové strategie pro různé typy zákazníků. Segmentace je uskutečněna na základě motivace zákazníků k nákupu oblečení slow fashion. Teoretická část této práce je věnována rešerši literatury pro témata slow fashion, fast fashion, reakce mainstreamové módy na slow fashion, trendy ve světě udržitelné módy, omezení slow fashion, spotřebitelé tohoto druhu oblečení. Osnovou pro vytvoření segmentačních kritérií v tomto šetření se staly sekundární zdroje. Segmentace zákazníků byla provedena na základě dat získaných prostřednictvím dotazníku kvantitativního charakteru. Výsledkem této práce bylo odkrytí tří segmentů zákazníků slow fashion. Hlavní přínos této práce spočívá v doporučení marketingové strategie pro oslovení těchto spotřebitelů. V tomto doporučení jsou zohledněny jak rozdíly mezi těmito segmenty navzájem, tak i určité společné rysy, které jsou charakteristické pro všechny segmenty. Tyto informace mohou být přínosné pro zefektivnění marketingové strategie firem slow fashion. Zároveň tato práce navazuje na vědecká studia zkoumající problematiku slow fashion a rozšiřuje přehled o zákaznících v tomto odvětví.
Klíčová slova: udržitelná móda; Slow fashion; nákupní chování; segmentace
Název práce: Consumer segmentation in the slow fashion market
Autor(ka) práce: Babenka, Katsiaryna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Stránská, Michaela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The first aim of this thesis is to identify segments in the market of slow fashion in the Czech Republic. The second goal is to recommend a suitable marketing strategy for different types of customers. Segmentation is carried out based on customer motivation to purchase slow fashion clothing. The theoretical part of this work is devoted to a literature search for the topics of slow fashion, fast fashion, the reaction of mainstream fashion to slow fashion, trends in the world of sustainable fashion, the limitations of slow fashion, and consumers of this type of clothing. Secondary sources became the basis for the creation of segmentation criteria in this survey. Customer segmentation was performed based on data obtained through a quantitative questionnaire. The result of this work was the discovery of three segments of slow fashion customers. The main benefit of this work is the recommendation of a marketing strategy to address these consumers. This recommendation considers both the differences between these segments and certain common features that are characteristic of all segments. This information can be useful for improvement of the marketing strategy of slow fashion companies. At the same time, this work builds on scientific studies examining the issue of slow fashion and expands the overview of consumers in this industry
Klíčová slova: Slow fashion; sustainable fashion; consumer behaviour; segmentation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 11. 2020
Datum podání práce: 28. 4. 2022
Datum obhajoby: 31. 5. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/75348/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: