Organizace Greenpeace a její přístup k řešení problému plastů v oceánech

Název práce: Organizace Greenpeace a její přístup k řešení problému plastů v oceánech
Autor(ka) práce: Šubrtová, Zuzana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vymětal, Petr
Oponenti práce: Švec, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce pojednává o neziskové organizaci Greenpeace a jejím přístupu k problematice plastového znečištění. Cílem této práce je tedy zmapovat, jakým způsobem organizace přistupuje k problému plastů v oceánech a jak komunikuje tento problém v průběhu let 2019-2021. V teoretické části je vymezen pojem neziskový sektor a nadnárodní neziskové organizace, včetně tech, zabývajících se enviromentálními problémy. Následně je představena organizace Greenpeace, její historie, struktura a principy. Nakonec je uveden problém plastů v oceánech, včetně nastínění možného řešení. V praktické části je pak za využití mediální diskurzivní analýzy zkoumána komunikace organizace na 4 hlavních sociálních médiích – Tiskové zprávy, Sociální sítě, Stories a YouTube. Následně dojde i k statickému srovnání jednotlivých platforem a jejich zhodnocení.
Klíčová slova: Neziskový sektor; Greenpeace; Plasty v oceánech
Název práce: Greenpeace and its approach to the problem of plastics in the oceans
Autor(ka) práce: Šubrtová, Zuzana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vymětal, Petr
Oponenti práce: Švec, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis discusses the non-profit organization Greenpeace and its approach to the issue of plastic pollution. Thus, the aim of this thesis is to map how the organisation approaches the problem of plastic in the oceans and how it communicates this problem during the years 2019-2021. The theoretical part defines the concept of the non-profit sector and transnational non-profit organisations, including those dealing with environmental issues. Then the organization Greenpeace, its history, structure and principles are introduced. Finally, the problem of plastics in the oceans is outlined, including an outline of possible solutions. The practical part then examines the organisation's communication on the 4 main social media - Press Releases, Social Networks, Stories and YouTube - using media discourse analysis. Subsequently, a static comparison of each platform will also be made and evaluated.
Klíčová slova: The non-profit sector; Greenpeace; Plastics in the oceans

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní studia - diplomacie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 8. 2021
Datum podání práce: 29. 4. 2022
Datum obhajoby: 24. 5. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77550/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: