Etika jako nástroj společenské odpovědnosti retailingových firem

Název práce: Etika jako nástroj společenské odpovědnosti retailingových firem
Autor(ka) práce: Tsap, Valeriia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá etikou v kontextu společenské odpovědnosti firem. Cílem této práce je na základě zmapování etiky retailingové společnosti Koninklijke Ahold Delhaize N.V ve vybraných zemích působnosti analyzovat její etický přístup k podnikání se zaměřením na aplikování etických pravidel dceřinou společností Albert Česká republika, s.r.o. Práce se skládá ze dvou základních částí. První část se zabývá teorií společenské odpovědnosti firem a rolí etiky jako její součásti; etikou v podnikání a důvody její implementace společnostmi; teoretickými řešeními umožňujícími integrovat etiku do podnikání. Druhá část se pokusí splnit cíl práce pomocí třech metod: dotazníkové šetření, komparace a polostrukturovaný rozhovor se zaměstnancem společnosti Albert Česká republika, s.r.o.
Klíčová slova: Etika; CSR; retail; maloobchod
Název práce: Ethics as a tool of Corporate Social Responsibility of retailing companies
Autor(ka) práce: Tsap, Valeriia
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis deals with ethics in the context of Corporate Social Responsibility. The aim of this thesis is to analyse the business ethical approach of the retailing company Koninklijke Ahold Delhaize N.V. in selected countries of operation, focusing on the application of ethical rules by its subsidiary Albert Česká republika, s.r.o. The thesis consists of two main parts. The first part deals with the theory of Corporate Social Responsibility and the role of ethics as a part of it; ethics in business and the reasons for its implementation by companies; theoretical solutions enabling the integration of ethics into business. The second part attempts to fulfil the aim of the thesis by means of three methods: questionnaire survey, comparison and semi-structured interview with an employee of Albert Česká republika, s.r.o.
Klíčová slova: CSR; retail; Ethics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 7. 2021
Datum podání práce: 29. 4. 2022
Datum obhajoby: 2. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77357/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: