Vliv spolupráce na vytváření obchodní hodnoty: Amazon zkušenosti

Název práce: The Impact of Coopetition on Business Value Creation: Amazon Experience
Autor(ka) práce: Baghirli, Aghakhan
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Halík, Jaroslav
Oponenti práce: Olšanová, Květa
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This thesis addresses the single-case study on Amazon company experience, which can be presented as a successful example of coopetition business model adoption, while notwithstanding the arisen challenges. Knowledge leakage, tension, and opportunistic behavior are some of them triggered by the coopetition process. High-tech sector is an example where this context is mainly suitable, and yet meant to be as complex phenomena to manage. Thus, we would analyze how the value creation can be facilitated via adjusting coopetition to the company’s business strategy, and what are the main challenges in its execution.
Klíčová slova: coopetition; value creation; customer-centricity
Název práce: Vliv spolupráce na vytváření obchodní hodnoty: Amazon zkušenosti
Autor(ka) práce: Baghirli, Aghakhan
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Halík, Jaroslav
Oponenti práce: Olšanová, Květa
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato práce se zabývá případovou studií zkušeností společnosti Amazon, kterou lze bez ohledu na vzniklé výzvy prezentovat jako úspěšný příklad přijetí obchodního modelu spolupráce. Únik znalostí, napětí a oportunistické chování jsou některé z nich vyvolané procesem spolupráce. High-tech sektor je příkladem, kde je tento kontext především vhodný, a přesto je zamýšlen jako komplexní fenomén pro řízení. Analyzovali bychom tedy, jak lze tvorbu hodnoty usnadnit přizpůsobením kooperace obchodní strategii společnosti a jaké jsou hlavní výzvy při její realizaci.
Klíčová slova: vytváření hodnoty; kopetice; orientace na zákazníka

Informace o studiu

Studijní program / obor: International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 3. 2023
Datum podání práce: 30. 6. 2023
Datum obhajoby: 4. 9. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77323/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: